/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Vektoriseret ESP fil.
Fra : theill
Vist : 3980 gange
500 point
Dato : 12-05-10 18:17

Hej.

Nogen der ved hvad man kan lave en Vektoriseret ESP fil i???
Eller som der kan hjælpe med at lave en fil om til en Vektoriseret ESP fil???

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 500 point
Dato : 12-05-10 19:25

Det kan du gøre i et tegneprogram. Det der er mest brugt er fra Adobe som hedder Illustrator.
Andre tegn eprogrammer kan også bruges. Fordelen ved et vektoriseret logo er at man kan skalerer det op uden at det bliver takket. Du tegner streger med vektorgrafik, men det skal kendes lidt inden du kan gøre det.
Scanner du en tegning bliver den takket når du forstørrer den meget op. Vektoriseret grafik bruges også af skiletfirmaer, som skal skære bogdstaver ud.

Er det et simpelt logo som du skal levere vektoriseret?

hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-05-10 19:26

Nu var jeg lidt hurtig.
Prøv at vektoriserer dine annulleringer.

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 36
- Annullerede 16
- Slettede 0
Ialt 54

Kommentar
Fra : theill

Dato : 12-05-10 21:10

Hej igen.

Ja det er et simpelt logo som skal leveres vektoriseret.

Og med hensyn til Annullerede spørgsmål, hvis det er det du hentyder til, så kan jeg ikke se hvorfor jeg skal godkende svar som ikke besvare spørgsmålet eller som ikke har noget med spørgsmålet at gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-10 21:35

http://www.pcworld.dk/download/13/1658

Funker også på Vista - kan arbejde med vektorgrafik - er GRATIS

Kommentar
Fra : theill

Dato : 12-05-10 21:58

Tak for svaret refi.

Jeg har lige kigget på det og kan ikke se at det kan gemme det som en *.esp fil.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-05-10 22:30

Inkscape virker
Kan lave og redigere .AI filer og .EPS filer
http://www.inkscape.org/

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-05-10 09:06

- send mig en PM, så skal jeg konvertere den for dig...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-05-10 09:08

- du kan også hente Illustrator her: http://adobe-illustrator.en.softonic.com/ og selv konvertere...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-05-10 06:48

Har du ikke tjekket din private mailboks?

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : theill

Dato : 16-05-10 12:53

Tak for hjælpen hawaii7.