/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Installere server på IBM
Fra : lexusmerlot
Vist : 424 gange
100 point
Dato : 11-05-10 19:15

Har et problem med at installere Windows 2003 server på en IBM x206.
Efter indlæsning af programmer og drivere, boot fra cd, og klar til installering, kommer beskeden at der ingen harddisk findes. Det gør der for C-drevet kan findes i dos.
Har det noget med format 32-fat/NTFS at gøre?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-05-10 20:59

Ja du skal lave harddisken om til NTFS.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-05-10 21:46

hvis du benytter den indbyggede SCSI eller SATA så skal du lige huske at trykke F6 når du booter fra installationscd og så installere drivere til SCSI/SATA controlleren

er ikke helt med på hvad du mener med: "Det gør der for C-drevet kan findes i dos"
er DOS installeret på maskinen?