/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skærmbilledet er halveret?
Fra : Oldboston
Vist : 516 gange
50 point
Dato : 04-05-10 17:09

Jeg har det med at komme på afveje i programmerne, --- mon ikke det også er sket her. Jeg ville opdele mit skærmbillede i Word, så jeg kunne arbejde med to tekster ved siden af hinanden? (Hvordan gør man forresten, det fandt jeg nemlig aldrig ud af). Det skal helst være muligt at klippe og klistre med tekstafsnit fra det ene dokument til det andet.

Jo, jeg stopper her. For ellers vil jeg jo komme til at stille to spørgsmål i et. Og I, der svarer, skal ikke snydes for pointene. Så jeg tilbyder 100 points til den, der kan hjælpe mig godt med dette første spørgsmål om to (og måske flere) dokumenter på samme tid.

Venlig hilsen
Oldboston

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 04-05-10 17:24

Åbn dit doku i Word....
Åbn dit næste doku i Word (IKKE fra det første vindue du har åbent)

Nu har du 2 vinduer du kan formindske (træk i kanterne) til den størrelse du vil have....

Men du kan IKKE have mere end et AKTIVT vindue af gangen......

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-05-10 17:27

Du kan arbejde så du kan se side 1 og 2 osv, på een gang. Så har du opdelt din skærm i 2.
Det sker under vis zoom- 2 sider.

Men ikke 2 dokumenter altså 2 filer på en gang. Der må du minimere og maximere og skifte frem og tilbage i mellem de 2.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-10 17:49

Citat
Der må du minimere og maximere og skifte frem og tilbage i mellem de 2.

Du kan have alle de vinduer åbne der er plads til på skærmen - at du så ikke kan se så meget er en anden historie....

Men som sagt KUN 1 er aktivt.... (klik i/på det der skal være aktivt)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-10 18:20

Hvis din skærm er bred nok så kan du åbne Word 2 gange og have de 2 åbne programmer liggende i hver sin side af skærmen, det kan jeg med min Open Office og Microsoft har vel ikke produkter som ikke kan det samme

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-05-10 19:07

he he, nu lærte jeg noget nyt- ikke fordi jeg har haft brug for det før, men det ku´jo være.

jeg har i hvert fald gjort noget mere besværligt mellem 2 dokumenter

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 05-05-10 16:59

Tak for svaret refi. Det skulle jeg bare have vidst for nogle år siden. jeg kunne nok have sparet en time eller to hver uge, når jeg redigerer i breve, tekster og andet.

Helt fint bliver det nok først den dag, hvor man sideløbende kan redigere i de to filer samtidi. Er det mon helt utænkeligt, at den dag kommer?
Venlig hilsen
Pldboston

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-05-10 18:08

Citat
hvor man sideløbende kan redigere i de to filer samtidi. Er det mon helt utænkeligt, at den dag kommer?

Nu har vi jo fået multicore - så hvem ved om den hen ad vejen kan "deles" i 2 programmer....