/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kan høretelefoner erstatte godt anlæg?
Fra : Hopenhagen
Vist : 641 gange
25 point
Dato : 01-05-10 04:38

Hvis jeg hører sange på youtube på min bærbare lyder det virkelig dårligt.
Men når jeg så kommer mine høretelefoner i den bærbare så lyder det jo ekstremt godt.
Jeg ved jo godt at lyden bliver isoleret og det er derfor osv.
Men vil det også sige at musik næsten altid er i god kvalitet, og at det kun er højtalerne og de dårlige anlæg osv der ødelægger kvaliteten?

Ved godt at hvis man hører vinyl og kombinerer det med hørebøffer at det så er det mest optimale.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-05-10 05:14

Man kan jo ikke forlange underværker af højttalere i en bærbar.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 01-05-10 06:06

Det er rigtigt at man ikke kan forlange underværker i de bærbares højtalere, men den nye generation af bærbare har dog forbedret lyden mærkbart med Home theater og bass booster indbygget, som f.eks Acer 5739G.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 25 point
Dato : 01-05-10 07:16

Jeg tror ikke det fordi lyden ikke er isoleret din bærbare lyder dårligt.
Det vist bare nogen skod højtalere de sætter i bærbare for det jo alligevel ingen der kigger efter en bærbar med god lyd så de sætter sku nok bare de billigste i.

Lyd på youtube kan jo sagtens være i dårlig kvalitet kommer mest an på hvordan videoen blev lavet, hvor gode de var til at sætte niveauet rigtigt og snakke ind i mikrofonen. Der er mange videoer som er optaget med mobilkamera og nogen gange er de i så dårlig kvalitet jeg ikke gider se dem alene på grund af den lave kvalitet.

Jeg besøgte en med en bærbar mener det var en acer og selvom jeg skruede helt op for lyden så var det svært og høre rigtigt for eksempel hvis der var nogen der sagde noget var det meget lavt og lyden var ringe.

Men hvis du ikke har noget imod og sidde med hovedtelefoner så det jo fint nok.
Ellers kan du købe nogle små højtalere med forstærker du kan sætte på hver side der er så bare nogle flere ledninger men du får markant bedre lyd, specielt bassen kan blive god også kan du skrue højere op.
I stil med dem her : http://www.pcworld.dk/art/9190?a=category&i=236
Du kan muligvis gå i en computer butik og prøve og hører lyden på nogle forskellige.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-05-10 16:59

Der skal et forholdsvist godt musikanlæg til, for at det bliver bedre end et par gode hovetelefoner. (høretelefoner?)

Godkendelse af svar
Fra : Hopenhagen

Dato : 05-05-10 20:23

Tak for svaret scootergrisen.