/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
MIN COM FRYSER FAST
Fra : rodelyn
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 01-05-03 17:57

er der en eller flere der kan hjælpe mig....min computer fryser fast...jeg kan side og spille og lige pluselig fryser den bare der kan gå en time eller to. og så fryser den fast.. systemet er ecs k7s5a med en 1700 amd athlon 256 mb sdr ram et g-force 2 mx 400 64 mb ram jeg har set at cpuen er oppe omkring 51-55 grader men ved ikke om det kan være det...

Kommentar
Fra : rodelyn

Dato : 01-05-03 18:06

glemte at skrive..styreprogrammet er win xp

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-03 19:12

Det kan sagtens være cpu´en. Dens temperatur må ikke overstige 50 grader,
og den anbefalede temperatur er 40 grader eller under.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 01-05-03 21:13

Ja det kunne sagtens være CPU'en der bliver for varm, hvilket den jo ikke må, men nu er det bare det med amd, at de bliver monster varme når man belaster den. Var jeg dig, havde jeg skiftet til pentium, det holder gange 100, og der er heller ikke en kerne af ler, som man skal passe på ikke at kigge for længe på, da den knækker for et godt blik. Og det erstatter AMD selvfølgelig ikke.

Men hvis du beholder din AMD, så køb evt. en stærkere køler som f.eks. TermalTake Silent Viking 2, til ca. 300,-

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-05-03 21:44

Jeg har kørt med den samme AMD-processor i snart tre år uden de fjerneste problemer.
Heller ikke en Pentium-processor må blive over 50 grader varm og skal helst holdes på 40 grader eller derunder.
Jo lavere, processorens temperatur er, jo bedre.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 01-05-03 23:01

i know det med temperaturen, men jeg er lidt en Pfan, men sådan er der jo så meget. Det er også mest med på montering af anden køler, at problemet opstår. Har læst MANGE forumindlæg om MEGET sure folk der lige måtte købe en ny CPU mere, da den de havde købt, ikke lige kunne holde til det.
Kender da en del som kører med en temp på over 50, ja enda over 60, og deres pentium holder til det (men det er sikkert ikke super sundt for den)

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-05-03 23:13

Jeg er heller ikke uenig i, at en Pentium-processor er rigtig god, ZeroXP.
Blot tror jeg ikke, det vil løse rodelyn´s problem at skifte processoren ud.
Det, der skal til, er en kraftig blæser/køler, som kan sætte cpu´ens temperatur ned.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 01-05-03 23:41

nååå nej, men det var heller ikke det jeg mente.....jeg lod mig bare rive med.

-Er ikke sikker, men kan det ikke også skyldes ram'ne ikke helt kan levere varen til det han måske spiller, har også hørt at XP kræver meget af ram'ne-

/ZeroXP

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-05-03 00:09

Det tør jeg ikke svare kategorisk på, men det kan i hvert fald aldrig skade, at han også investerer i nogle flere ram.
En god blæser skal der dog også gerne være råd til, for under alle omstændigheder synes jeg, han skal prøve at få cpu´ens temperatur bragt ned omkring de 40 grader.

Kommentar
Fra : MuseHatte

Dato : 03-05-03 21:55

Det ser ud som om det er din grafikkort måske skulle du opdatere til den nyeste driver. Angående AMD CPU kan de tåle op til 60 C før det bliver kritisk. Hvis din computer genstarter (ikke fryser) men genstarter så skyldes det CPU'en men hvis den fryser fast er det grafikkortet. Desuden er de nye AMD cpu'er lavet med o,13 micron det samme som p4 cpu'erne næsten samme varme udgivelse.

Kommentar
Fra : MuseHatte

Dato : 03-05-03 21:55

Det ser ud som om det er dit grafikkort måske skulle du opdatere til den nyeste driver. Angående AMD CPU kan de tåle op til 60 C før det bliver kritisk. Hvis din computer genstarter (ikke fryser) men genstarter så skyldes det CPU'en men hvis den fryser fast er det grafikkortet. Desuden er de nye AMD cpu'er lavet med o,13 micron det samme som p4 cpu'erne næsten samme varme udgivelse.

Godkendelse af svar
Fra : rodelyn

Dato : 08-05-03 17:00

Tak for svaret Rellom.