/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstart af Windows XP Pro
Fra : PGaard
Vist : 371 gange
200 point
Dato : 01-05-03 08:10

Hej igen igen..

Så er der lige et spørgsmål til opstarten af Windows..
Kunne godt tænkt mig at optimere det en del, da det umiddelbart virker noget langsomt !!

Opstarten fordeler sig som følger

**** 00 Sekunder. tryk på on/off knap

Efter 14 Sekunder.
Hvor diverse opstarttekst er løbet hen over skærmen, kommer der en sort skærm.

Efter 37 Sekunder.
Som først slutter efter 23 sekunder, hvorefter velkommen skærmen dukker op.

Efter 38 Sekunder.
Er jeg fremme ved skrivebordet, som dog virker låst. I System Tray er følgende ikoner kommet frem: MSN Messenger som ikke er logget på, SpamWeasler som er aktiv, Lexmark X73 Printertray og Sikker Fjernelse af Hardware. Men der mangler endnu 2 ikoner.
Jeg kan godt trykke på start / programmer og diverse, men der sker ikke noget endnu.

Efter 125 Sekunder.
Så er de sidste ikoner kommet med i System Tray (Norton Internet secrity som er Disabled og Norton Antivirus som er Enabled) og systemet er nu klart !

Så 2 minutter og 5 sekunder fra tryk på on/off til systemet er klart, synes jeg er alt for lang tid at vente !!

Vil så på nettet og trykker på hurtigstart menuen / internet explorer ikonet. Der er ventetiden 10 sekunder, før der sker noget. Forbindelsen bliver oprettet på under 1 sekund og efter yderligere 1 sekund er min start side ( som er Google fremme). Så her er ventetiden 12 sekunder samlet og det er vel egentlig også lidt for længe !! (gælder i øvrigt kun ved ny start!!)

Så endnu engang vil jeg appelere til alle jer derude, som helt sikkert har den løsning som jeg lige sidder og har brug for !!

Ha en dejlig dag.

Mvh. Palle

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-03 09:38

Hej
jeg tror ikke der andre måder at gøre det på end
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/default.asp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-03 09:58
Kommentar
Fra : technet

Dato : 01-05-03 10:28

her er en lille reg som jeg kalder quickreg ,, og hvis du så prøver at starter
services.msc op så er der en del ting som du kan slå fra og til ( nvidahelp skal slåes fra)
-----------------------------------------
REGEDIT5

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\AlwaysUnloadDll]
"default"="1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Shutdown]
"FastReboot"="0"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Shutdown\ExclusionList]
"DVP"=""
"NAVEX"=""

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Update]
"UpdateMode"=dword:00000000
-------------------------------------------------

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-05-03 16:19

hej !
en lille opstarts program der er lavet af mikrosoft kan få den mærkbart ned.
den sætte alle opstart-filer i starten af disken så de er lette at finde.
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.asp
1.brug først fanen trance-next boot sætte til 1 og 1 i felterne
den genstarter automatisk efter den vent 1-2 minuter og den viser hvor hurtigt din boot
er.og cpu forbrug
2.vælg nu fanen igen trace men optimize system - den genstarter men vent igen nu
sættes filerne i den tigtige rækkefølge.ca 5 minuter til den erfærdig efter genstart
3.test nu med punkt 1 hvor hurtig den nu er.

Er der indstalleret mange programmer kan det godt give en hel del.

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 02-05-03 13:29

en god hjælp finder du på www.tucows.dk, her ligger en masse gode programmer lige til at hente (lovligt). dels ligger der et program der hedder "Tweaks & Tools for Windows XP 1.60" på adr. http://tucows.tdconline.dk/preview/301720.html , med dette fin lille program kan du gå ind og tweeke win xp, det er helt ufatteligt nemt at finde rundt i, det kræver kun at man kan læse engelsk, men selv den del er nem, da det er skrevet i nemt forståligt sprog, så behøver du ikke rode i regedit osv.
Du har alle mulighedder i det program.

jesper

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 07-05-03 06:58

Hej PGaard

Jeg kom til at tænke på at Xp er sat til at defraktmentere systemfiler som
standart,men det er kendt (af hvilken grund hved jeg ikke)at nogle systemer
ikke sætter denne opgave som standart når man indstallere sit styresystem.
Derfor går det langsomt når man booter op i nogle tildfælde,så her er en
mulighed for at tjekke om dit system nettop gør det når du booter op,du kan
sætte det til at gøre det i reg datdbasen eller bruge et program til det,jeg
brugte programmet i starten men lavede denne reg ændring efter et stykke tid
jeg var en af dem der hvor systemet ikke satte denne mulighed som standart.

http://www.winguides.com/registry/display.php/932

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pagedefrag.shtml
programmet virkede fint på min pc.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-03 07:14

Hvis du bruger programmet til derfag så sæt,defrag abort countdown til 0 seconds ellers venter programmet med at defrag i det antal sekunder du
indstiller det til når du booter op og så vinder du ikke noget på det,
det tar så under et sekundt at defrakmentere filerne,defrag abort countdown
det er hvis man fortryder at den skal defragmentere under boot op og hvofor
man skulle det, det fatter jeg ikke det går lyn hurtigt.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-05-03 14:57

tjæk om jumper cdrom/harddisk sidder rigtigt

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 07-05-03 16:25

Hej

Endnu engang tak til jer alle sammen, for alle de gode råd og tips i igen er kommet med..
Har nu en maskine der starter tilfredsstillende ( 43 sekunder ) og samtidig, med hjælp fra
flere forskellige tweaks, kører dejligt hurtigt...

Det skulle så være alt for denne gang, menjeg vender sikkert frygteligt tilbage på et tidspunkt igen..
(kan jo ikke holde fingrene væk og man prøver til stadighed at optimere sin pc'er) *S*

Vil ønske jer alle samme en dejlig dag og selvfølgelig en kanon sommer..

Mvh. Palle

Godkendelse af svar
Fra : PGaard

Dato : 07-05-03 16:26

Endnu engang Tak for svaret Manse9933.

Mvh. Palle

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-03 16:56

Selv tak,men 43 sekunder det er alligevel lang tid, hvis det er til
du er på nettet så er det tilfredstillende,så er det det samme som på min
pc.

Manse9933