/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
mine fisk forsvinder.!!
Fra : Anne120
Vist : 534 gange
50 point
Dato : 16-04-10 23:47

da jeg fik mit akvarium købte jeg tre gubby hunner og en han, men efter en ugestid døede hannen og så købte jeg en ny men den forsvand og jeg så den ikke i en uge og derfor opgav jeg håbet om at den levede. men så osse lige pludslig forsvandt mine to gubby hunner, så det er kun den ene gubby der har overlevet. er der nogen der har et svar så på forhång tak

Anne...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 16-04-10 23:49

Det kan være de har hoppet op af akvariet og ligger døde omme bag ved.
Eller det kan være de har spist hinanden.
Har du ikke nogen pumpe der ilter vand med bobler ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-04-10 00:17

Der er noget helt galt med balancen i vandet. Jeg ville tale med dyrehandleren, hvor du køber dine fisk.
Det er ikke alt man kan skrive sig ud af- så det er bedre med en dialog så du kan komme tættere på, hvad der går galt.

Måske du kan finde svar her:
http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/?ID=198

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 17-04-10 00:36

Citat
TAG ET BILLEDE AF DET OG SÆT BAGERST

Så har du altid DEM_som baggrund...

BTW: hvor LILLE er din tank, er der pumpe????????
planter /varme, eller bare FODKOLDT

Kan da gerne komme med masser af DÅRLIGE RÅD
------
men at Guppyer ligefrem hopper til andre græsmarker,
HAR JEG SGU ALDRIG SET FØR....

Du har sikkert bare været VÆK mere end en uge,
og ikke kan find en RÅDNET/ op-ædt fisk.

Hvor gammel er du?

Har du MALLER

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 17-04-10 00:41

Har de FÅET FODER =? i den STORE UGE du har haft næsten DEM
Kattens MAD, fatter sgu ikke ????? sejlfisk og spytte fisk, skal have HAV af vand.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 17-04-10 09:45

Hej "Anne120"

Allerførst vil jeg gi dig et godt råd - gå ind og opret en profil på http://www.akvariesiden.dk
hvori der er et forum hvor du får svar fra kompetente mennesker hvor akvarie er en stor del
af deres liv.

Her på kandu.dk skal du ikke forvente at få et svar du kan bruge til noget som helst - se blot
på hvad "DISKEN_revised " har svaret dig - det bevidner blot personens totale uvidenhed.

At fisk inkl. guppy til tider springer ud af akvariet er set mange gange - at "DISKEN_revised"
ikk har set det før er sikkert fordi vedkommende aldrig har haft akvarie og dermed ikke ved en
disse om det.

DISKEN_revised har haft mange profiler her på kandu tidligere hvor det har været det samme fordrukne vrøvl der er blevet lukket ud derfra - se blot alle profiler jeg har Blacklistet med DISKEN.

Citat
Kan da gerne komme med masser af DÅRLIGE RÅD
JA det kan vi da se.
Sæt dig nu ned på bænken til de andre og luk dit lort ud der - vi andre kan ikke bruge dig til noget
fornuftigt her.

Og til dig Anne120 - opret en profil som jeg tidligere har skrevet og du vil ikke blive skuffet over
de svar du får derfra - det lover jeg dig.

Og ha så en dejlig weekend.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 17-04-10 09:50

Ta en vandprøve med til dyrehandleren så kan han se PH-værdien. Det gjorde jeg med mit akvarie og det viste sig at PH-værdien var noget nær en septi tank og det er ikk sundt.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 17-04-10 12:35

Hej Anne120
Der er mange der har skrevet svar på dine 5 åbne spørgsmål. Et svar som du har fået rigtig mange gange er en henvisning til http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/?ID=198 - har du prøvet den side ?

Du har også fået at vide at det ville være pænt at lukke dine spørgsmål, hvorfor gør du det så ikke ???
Lige pludselig er der måske ingen der gider at hjælpe p.g.a det - eller at typer som DISKEN_revised begynder at "spasse" totalt ud... Ned på bænken med ham !!!

Go' weekend herfra også

Christa

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-10 16:40

Citat
gå ind og opret en profil på http://www.akvariesiden.dk
hvori der er et forum hvor du får svar fra kompetente mennesker hvor akvarie er en stor del
af deres liv.

Her på kandu.dk skal du ikke forvente at få et svar du kan bruge til noget som helst

Hvad fanden er da det for noget vrøvl.

Nu kunne det jo tænkes, at vi er nogen herinde som har forstand på akvariefisk.
Og endda også har profil på akvariesiden.

Anne 120

Hvis vandet i dit akvarium stadig er 23 grader er det for meget.
Og hvor guppierne forsvinder hen, ja hvis du stadig har labeoerne og slørhalen m.fl. så æder de med fornøjelse døde guppier.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 17-04-10 18:10

Du har vel ikke en kat eller en lillebror der udviser lidt rigelig interesse for dit akarium ????

Kommentar
Fra : me67

Dato : 18-04-10 12:03

Citat
Hvad fanden er da det for noget vrøvl.
Det er ikke vrøvl - læs engang hvad du selv skriver.....
Ellers skal jeg da gerne citere dig.
Citat
Hvis vandet i dit akvarium stadig er 23 grader er det for meget.
Vrøvl.

Fra bogen: Guppyer af Kenneth Duelund.
"Citat"
Guppyer trives bedst ved temp mellem 24-26 grader, men tåler dog store udsving til begge sider.
Holdes guppyer på en temp. på 22 gr. kan de leve op til 3. år og ved en højere f.eks 28 grader kan levetiden blive under 2 år.
"Citat slut"

Fra naturens side lever guppyen med temp. svingninger fra 16-30 gr. endda med udsving til begge sider. Info fra samme bog.

Så mon ikke også de overlever 23 grader

Da det ikke fremgår af det du har skrevet og ej heller af din profil at du har andre fisk i akvariet
vil mit forslag til dine fisks forsvinden være at de hopper ud af akvariet i et af hjørnerne hvor der fodres eller ledninger og slanger føres ud af akvariet - så prøv at dæk hullerne til.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : Anne120

Dato : 01-05-10 14:02

Jeg gidder fanme heller ik jeres lort herinde mere!!!!!