/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs router/acesspoint
Fra : noltus55
Vist : 946 gange
300 point
Dato : 14-04-10 11:46

Hej,sidder bag et kabelmodem fra stofa og vil have trådløs forbindelse til min bærbare,kører med kabel til min stationære,stofa siger de ikke har en trådløs router der kan køre 20Mb,deres kan max 12Mb og jeg vil gerne have min stationære på 20Gb(med kabel),den bærbare er det ligemeget med ang. hastighed,jeg har kun en udgang fra mit kabelmodem,hvordan laver jeg det nemmest uden at poste en bondegård i det,skal siges at jeg er lidt blank i netværk på den måde

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-04-10 12:39

Jeg kan anbefale denne, Jeg kører 20/20 og det har den ingen problemer med. Vi kører både med kabel og trådløst.

Den er et par år gammel, og der kan være kommet nyere modeller.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-04-10 12:53

Hvis Stofa har givet et kabelmodem med en indgang, hvilket jeg tror. Køber du en billig router med trådløs (300kr), hvilket de næstern alle har idag. kabel modem til linkstikket og den statiomære til en af switchens porte. disse vil alle køre 100mbit i dag, hvilket er højere end det du får fra Stofa. Den trådløse vil dag altid køre 54mbit, hvilket også er højere end det du får fra Stofa. tænder din bærbare og etablerer kontakt til routeren ved at trykke på vis trådløse net, og indtaste den kode routeren er sat op til. Hvis der ikker er sat nogen kode på, tager vi dette i næste kapitel.
hilsen steen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-10 18:12

Ingen link fra granner01, men mon ikke der kommer et.

Jeg tor ikke der er problemer med routere med at køre 20 Mbit. Hastigheden på nettet i 20 mbit er jo en 5. del af hastigheden på et 100Mbit netkort og en 50. del af et gigabit netkort.

Jeg har en Trendnet router der kører med gigabit igennem til Lan og 300Mbps til wireless

http://www.trendnet-shoppen.dk/specs.asp?512

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-10 18:15

Det er ikke hastigheden på nettet der sætter begrænsning på routeren da den er væsentlig hurtigere. Du skal kigge efter en router der kører med N standard. N standard er den nyeste standard der er ca 6 x hurtigere end G standard. Men samtidig har N meget bedre rækkevidde.

Så min anbefaling er N standard. Skal nok lige finde et link til dig med forskellige routere der understøtter N standard

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-10 18:19
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-04-10 22:11

I forlængelse af vores venners indslag. Her vil jeg ikke være så fokuseret på wireless hastigheder 300 efter n standard. Der var tale om en bærbar du havde i forvejen og hvis ikke den har eller udstyres med et netkort der kører N standard kan du ikke udnytte denne. Så nu taler vi om pengene der ruller. Det var det jeg havde for øje i mit første indlæg. Yderligere hvis du tilslutter flere wireless enheder er det altid den, med det dårligste netkort der sætter hastigheden. Desuden skal de så deles om datamængden. Du kan desuden komme ud for mere bøvl med opsætningen, da den nye kører flere krypteringer og du skal vælge en lav for et tilpasse den til dit netkort.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-10 22:49

Jeg vil give stone47 delvis ret. Men det vil være omsonst at købe en G standard router da det er en udgående standard. De routere jeg har henvist til vil alle kunne modtages af G standard, da de også understøtter dette. Og jeg ville ikke smide penge efter en G standard.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-04-10 12:54

Kors, jeg glemte at skrive hvilken router jeg kører med

http://komputer.dk/test/netvaerk/d-link-dir-655-wireless-n-router