/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
vedr billån
Fra : huelya87
Vist : 1489 gange
50 point
Dato : 13-04-10 21:07

hej kan man godt låne bil lån af banken når man er på dagpenge??????

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-04-10 21:17

ja selvfølgelig kan du det. men banken går ind og vurderer, om du har tilstrækkelig indtægt til at de vil låne dig pengene

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 13-04-10 21:17

Ja, hvis banken vil.
Der er ingen lov som forbyder det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-04-10 21:21

Dagpenge ?
Hvis det er kontanthjælp så glem det, der må Du kun i meget sjældne tilfælde eje en bil, og ydermere skal de penge Du eventuelt låner gå til egenforsørgelse, og så ryger kontanthjælp og huslejetilskud.

Hvis det er dagpenge fra A-kasse er det helt op til banken eller financieringsselskabet om Du kan låne penge, det vil sige en kreditvurdering, ligesom hvis Du var i arbejde, det er nøjagtig samme forretningsgang.

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 13-04-10 21:23

Nej det er dagpenge jeg får, ikke kontanthjælp

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 13-04-10 21:25

Tænk lige på, at de som ryger ud i arbejdsløshed, lever videre med
villa volvo og vovhund.

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 13-04-10 21:29

sådan er livet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-04-10 21:54

Citat
Tænk lige på, at de som ryger ud i arbejdsløshed, lever videre med
villa volvo og vovhund

Hvis der er friværdi i boligen og ægtefælle med fast arbejde ser jeg intet problem

Menmenmen......bankerne er blevet tilbageholdende.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-10 22:55

Kort og godt JA, hvis banken mener de får sikkerhed for deres penge.
Jeg tror ikke du skal regne med det.

hawaii7

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 13-04-10 23:55

Du skal i hvert fald ikke regne med et lån til en fabriksny BMW eller AUDI. Sæt dine krav til en almindelig lille bil, så kan de være det går igennem.

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 14-04-10 08:09

Tak for svaret hawaii7.