/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Verdens bedste afspiller (Miro)
Fra : BertelBrander
Vist : 798 gange
100 point
Dato : 13-04-10 00:01

Jeg læste refi's tip om "Verdens bedste afspiller":
http://kandu.dk/tip20862.aspx
Og tænkte den skulle da prøves. Det var let at installere, ingen problemer der.

Refi skriver:
Citat
Miro afspiller ALT hvad du kan komme i nærheden af, af mediefiler

Det er så til gengæld ikke rigtigt, den kan f.eks. ikke afspille filmene fra min TV-tuner, mpeg4, dem har VLC ingen problemer med.

Så "Verdens bedste afspiller" blev afinstalleret igen efter 30 sekunder.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-04-10 00:40

Du ska formodentligt bare downloade et MPEG4 codec.
Der kan være det ikke følger med fordi de ikke har licens til at have det med fra starten.
Ligesom java ikke er forudinstalleret på windows.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-04-10 00:46

I tippet om Miro står der:
Citat
Den kræver IKKE codecs

VLC afspiller filmene uden at man skal installere codec.

Men det er muligt at man kan finde en codec plugin der virker med Miro

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-04-10 00:48

OG LUK FOR UD_gående trafic, den er det værste INFO = snapper jeg har mødt/ malware.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-04-10 01:05

hvad sagde den når du prøvede at afspille filmene ?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-04-10 01:10

Den sagde at den ikke kunne afspille det fil format, jeg har dog ikke den præcise besked.
Og derpå spurgte den om jeg ville se filmen "eksternt", hvis jeg sagde ja til det, åbnede Miro filen i det program jeg normalt bruger til at se filmen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-10 01:12

Al afspilning af musik og film kræver codecs, VLC installerer nogle codecs sammen med programmet så det er forkert at påstå at VLC ikke kræver codecs, mere korrekt kunne udtrykket: Kræver ikke ekstra codecs bruges

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-04-10 01:18

Ja, o.v.n. det er mere rigtigt at sige: kræver ikke ekstra codecs.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-10 01:27

Mon der findes en film eller andet medie som VLC ikke har midler til at afspille, jeg tvivler
jeg har ikke prøvet Miro, jeg nøjes med Windows Media player og en stor pakke codecs

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-04-10 01:28

Jeg må hellere tilføje at det ikke er så stort et problem at Miro ikke fungerer. VLC-Player gør det sådan set fint.
Jeg ville egentlig hellere have et program der kan konvertere filmene til f.eks. WMV (så jeg kan afspille dem fra vores PS3 eller direkte fra TV'et), uden de mister for meget kvalitet. Jeg har prøvet med "Any Video Converter", det fungerer sådan set ok, men det tager laaaaaang tid og kvaliteten bliver ret ringe, specielt hvis det er HD.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-04-10 01:30

Citat
Jeg ville egentlig hellere have et program der kan konvertere filmene til f.eks. WMV (så jeg kan afspille dem fra vores PS3 eller direkte fra TV'et),

FORMATOZ

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-04-10 01:32

Citat
wmv, plejer at være TV´ts største fjende.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-04-10 01:38

FORMATOZ, er det "Format Factory"? Den skal jeg lige prøve. TV'et kan vise wmv filer.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-10 01:54

WiFF er blevet min foretrukne til at omdanne, en anden Kandu bruger er vist i gang med også at bruge programmet, jeg fik tilsendt en fil (fra en DVD filmkamera) som ingen anden program kunne klare, jeg ændrede den til wmv og sendte den tilbage, den skulle så bagefter redigeres i Movie Maker

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-04-10 11:24

30 sekunder er måske lige i underkanten af tid til at teste et program.
Men VLC er også det program jeg bedst kan lide selvom det fucker lidt op nogen gange.
Men der er ikke så meget pis med VLC.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-04-10 23:11

Jeg har prøvet både "Foramat Factory" og WinFF, uden den store succes. Der er ingen lyd på den konverterede fil. Den fil Format Factory laver, kan ikke afspilles i Windows Media Player men godt i VLC.

Jeg brugte lidt mere end 30 sekunder på at afprøve Miro, men der gik ikke ret lang tid inden jeg kunne konstatere at det ikke virkede.

Jeg arbejder videre med projektet...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-04-10 12:40

Måske du har lyst til et betalings program som er gratis at hente i dag, den kan bruges uden tidsbegrænsning men skal hentes og installeres inden 20 og 20 minutter i skrivende stund:
http://www.giveawayoftheday.com/sothink-hd-video-converter/ det er måske et vidunder program, udgiveren skriver meget rosende om programmet men de skal jo også leve af at sælge programmer:
http://www.sothinkmedia.com/hd-video-converter/index.htm

Godkendelse af svar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-05-10 23:16

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-05-10 15:47

Tak men jeg fornemmer at du ikke rigtig fik en løsning, måske er det bare mig som ikke kan læse mellem linjer