/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
vedr fælleskonto
Fra : huelya87
Vist : 925 gange
50 point
Dato : 07-04-10 07:56

Hej jeg og min mand har et fælles konto, og den vil han gerne overtage.. Hvordan skal jeg forholde mig????

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 07-04-10 08:06

Hvordan overtage ?
Bare have pengene på konto'en eller ejerskabet af konto'en ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-10 08:23

Citat
Hej jeg og min mand har et fælles konto, og den vil han gerne overtage

Det kan han IKKE - selvom I er enige.....

Begge har ved oprettelse skrevet under i banken og kontoen ER dermed brugt - der skal oprettes nye....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-10 08:28

Citat
Begge har ved oprettelse skrevet under i banken og kontoen ER dermed brugt - der skal oprettes nye....

Hvorfor skal der oprettes nye, vedr. feks dødsfald kan den efterladte da godt beholde den konto

I skal gå i banken, og få dig slettet på kontoen

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 07-04-10 08:39

Det er en fælles konto under vores begge navne, og vi har minus på den konto, og den konto vil han gerne overtage. Skal man skrive et brev til banken og give fuldmagt til manden

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 07-04-10 08:40

Hvorfor skal vi oprette en ny konto.. Han vil bare gerne overtage kontoen så jeg ikke skylder noget..

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 07-04-10 08:41

Så ville det nemmeste jo være, hvis han blot overførte til konto'en så den gik i nul.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-10 08:49

Det skal I gå ind i banken og få ordnet.

Men umiddelbart skal I ikke regne med det går så let, for hvis der eks. står i betingelserne at I hæfter solidarisk for hinanden, så går banken ikke med til at din mand alene skal stå for at dække overtrækket ind.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 07-04-10 08:53

Citat
og vi har minus på den konto,

Hvad tror du selv?.
Dengang i fik oprettet kontoen,forlangte Banken sikkert i skrev under på kontoen begge to.
Hvorfor?, det ved du jo godt.
Hvis jeg havde penge tilgode,så ville jeg hellere have der var to som hæftede for gælden,frem for en.
Det vil banken også.
Indfri lånet/gælden,så kan han se om han kan få en konto alene.
Snak med Banken
vvdriver

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 35 point
Dato : 07-04-10 08:54

Citat
vedr. feks dødsfald kan den efterladte da godt beholde den konto

Det har jeg godt nok aldrig oplevet - det vil jo betyde der står er "død" som medansvarlig for kontoen Dermed vil du også konstant modtage "post" til en afdød

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 07-04-10 08:56

Tak for svaret refi.