/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Kodning i Wordk skabeloner (WordBasic Wi~
Fra : nha
Vist : 855 gange
60 point
Dato : 05-11-01 13:47

Jeg har en række skabeloner som anvendes af mange brugere over netværk. Jeg ønsker at skrive en kode ind i skabelonerne der laver stavekontrol på cirka 20 ord, således at disse altid skrives korrekt, dvs retter dem hvis de er forkert stavet, giver ordet når du har indtastet de fire første bogstaver + mellemrum, eventuelt valg via pop-up tekst hvis der er flere ord med samme begyndelsesbogstaver. Det kan ikke gøres via autocorrect men skal laves i skabelonen via kodning.
Kan nogen hjælpe mig med kodningen?

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 05-11-01 15:39

Ps.
Hos os bruger vi en fælles supplerende ordbog, for alle firmaet specielle ord og stavemåder, som så automatisk rettes via den almindelige stavekontrol
Mh
Basses

Kommentar
Fra : nha

Dato : 05-11-01 16:56

Hej Basses,

tak for dine svar. Det kan ikke gøres via autocorrect/Normal.dot - aoutocorrect gemmes ikke i normal.dot

Kan du evt. kort beskrive hvordan den fælles ordbog virker, jeg har forsøgt, men uden held.

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 06-11-01 11:59

Hej
Vi har oprettet et separat index på vores server "ORDBOG", hvor vi har oprettet hhv. en dansk og engelsk supplerende ordbog (i Word XP anvendes kun en supplerende ordbog til begge sprog).
I Word har vi under Funktioner, Indstillinger - fanen stavekontrol brugerordbøger tilføjet disse ordbøger og fjernet dem, som Word havde foreslået
Mh
Basses

Kommentar
Fra : nha

Dato : 06-11-01 13:56

Hej Basses

Fungerer det med autocorrect? F.eks. Xxxx + mellemrum skriver det rigtige ord? Vi har over 500 PC're i brug, skal hver enkelt ind og etablere autocorrect? Det er min erfaring og derfor jeg ville lave kode i skabelonerne(?).

Vi har Win95 endnu et års tid før XP installeres, det bliver muligvis lettere til den tid.

mvh nha

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 07-11-01 08:39

Hej nha.
Det er desværre en af de få ting, som ikke ligger i NORMAL.dot.
Hvilken version af officepakken bruger du?
det er i Word problemet skal løses ikke i Win95.
Mh
Basses

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 07-11-01 08:41

PS:
ved du i hvilken fil Word gemmer sin autokorrektur???
Mh
Basses

Accepteret svar
Fra : hjr

Modtaget 60 point
Dato : 07-11-01 09:36

Hej

Som jeg mener det skal laves er at du laver det du vil have i din normal.dot du bør tage en kopi af den originale normal.dot inden du går igang, derefter laver du det dit normal.dot skal lave og gemmer den som normal.dot og gemmer den i den rigtige mappe, den normal dot skal nu udskiftes på alle maskiner. På min tideligere arbejdsplads, havde vi forskellige skabeloner og helt efter hvem der skulle bruge dem var det altid ens det vi sendte ud af huset.

Der kan nok være andre måder måske at gribe tingene an, men jeg ved at det kan lade sig gøre, det er selvfølgelig lige et stykke arbejde at udskifte normal.dot på alle maskinerne men det er jo kun en skabelon der skal laves, og det her virker

med venlig hilsen
hjr

Kommentar
Fra : britta

Dato : 07-11-01 19:11

Hej
Følgende er tidligere skrevet at enrigtig dygtig gut:

Jeg har desværre ingen praktisk erfaring med registreringsdatabasen i Windows NT, men i Windows 95 står Path'en til mappen for
autokorrektur følgende to steder. Måske det kan være en hjælp.

HKEY_USERS\Software\Microsoft\Office\8.0\Common\Autocorrect
og dermed også i
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\8.0\Common\Autocorrect, der blot er en peger til brugeren i HKEY_USERS

Vær opmærksom på, at dine autokorrekturer (måske) ligger to steder:
1. I *.acl - filen
2. I Normal.dot

Normal.dot indeholder kun de autokorrekturer, der er gemt med formater (radioknappen "Formateret tekst" på "Autokorrektur" - fanen
skal være valgt).
Det lyder lidt besværligt, måske der er basis for et lille program.

Hilsen
Britta