/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
asko vølund opvaskemaskine D3250 fra 07
Fra : karsten4
Vist : 2761 gange
100 point
Dato : 05-04-10 16:41

er der nogen som har et godt råd, den har pludselig fundet på at den ikke vil stoppe afløbspumpen, og kan så heller ikke køre andre programmer, kan man ikke riset den på en eller anden måde, eller er det et relæ, som hænger hjælp hjælp hilsen Karsten

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 06-04-10 19:08

Jeg tror ud fra det du skriver at der er vand i bunden af din opvasker og helt automatisk når der ligger nok vad i bunden så lukker den for vandet og starter med at pumpe ud, prøv at komme ind til bunden for at se om der ikke ligger vand evt. hvis du kan tippe maskinen så vandet løber ud på gulvet.
Det kunne jo tyde på at maskinen er utæt eller også har maskinen været åbenet under drift og vandet er " skulbet " ud og ned i bunden af maskinen....

Bassebo...

Kommentar
Fra : karsten4

Dato : 06-04-10 22:48

hej Bassebo ja det er rigtigt, problemet er så at der er 2 magnetventiler, som lukker vand ind, den ene lukker uhæmmet vand ind og er skyld i misseren, der må ligge en fejl i programværket, det er bare lidt tidligt, da den kun er 3 år gammel, jeg kommer jo nok til at købe et nyt programværk til den. hilsen Karsten

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 07-04-10 19:23

Har nu søgt lidt på nettet men kan ikke finde nogen med det samme problem , men jeg kan se at den har en niveauomskifter http://www.nettoparts.dk/shop/niveauomskifter-til-asko-5726p.html her er et billede af banditen , kan du ikke komme til at se om den er stoppet eller om der er nogen små slanger der er stoppet så den ikke stopper når der er vand nok i maskinen ...... eller sidste udvej ringe til asko og spørge dem til rådes ........

Bassebo....