/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Køb af råbuk
Fra : ErasmusMontanus
Vist : 912 gange
100 point
Dato : 05-04-10 13:35

Hejsa jægersmænd
Jeg har tænkt mig og købe en buk på et gods, hvad kan sådan en koste, hvad er prisen?
Med venlig jægerhilsen
ErasmusM

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-10 13:47

Hej Erasmus, om det her er prisen, ved jeg ikke.
En bekendt fik tilbudt 1 uges pyrschjagt for 1500 kr. + 1000 kr. i trofæ afgift hvis han afskød en buk - og det var uanset størrelse på bukken.

Afskydningsstedet var i en skov på Lolland, imellem Maribo og Nakskov.

Nu har du ihvertfald lidt at sammenligne med.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-04-10 13:53

Kære Erasmus

Der kan være store prisforskelle fra den ene udbyder til den anden, du skal se dig godt for, for du kan godt være uheldig at løbe ind i useriøse udbydere af bukkejagt.
Der er steder hvor du betaler en pris uanset bukkens størrelse og enda får kødet med hjem og så er der steder hvor du skal betale efter opsatsens størrelse.
Når vi kommer til selve bukkejagten, kan du resikere at komme til og sidde i en højstand morgen og aften indtil du har fået nedlagt bukken, andre steder må du også pürche rundt.
Priserne kan svinge fra 2500 til 6000 kr for at få lov til at skyde en buk.
TRD

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-04-10 14:11

Så tror jeg næsten det er billigere at købe noget køb i Brugsen...

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-10 17:19

Kære ErasmusMontanus

Lad være med at bekymre dig om prisen på afskydning af 1 buk !

Jeg har så mange bukke på mine besiddelser, at jeg ikke selv kan overkomme det - vi skal nemlig også have tyndet ud i dårlige bukke, så hvis du vil hjælpe med det, må du som tak for hjælpen også finde en rigtig pæn buk uden beregning !
Vi kan PB sammen om de nærmere omstændigheder.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-04-10 17:39

Erasmus du skal slå til på Provstens tilbud. Nu kender jeg ikke Provstens revir, men efter hvad han tidligere har skrevet om hans jagt, tror jeg ikke du får en bedre "gratis" jagtmulighed på at skyde en buk

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-10 18:06

Hold da op for et tilbud.!!!

Her ser vi en mand, der først og fremmest går op i at hjælpe en medjæger, fremfor at tænke på ussel profit.
Provst, jeg letter på hatten over dit tilbud til Erasmus.

Til Erasmus, slå til.!! En mand som Provsten er værd at dyrke bekendtskab med.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-04-10 19:31

Det er da utroligt ! Findes der stadig velmenende mennesker som er parate til at hjælpe andre brave jægere - ja vi andre må nok skamme os en smule
Hurra for den store gestus Provsten udviser - jeg er målløs!

Øjenvidnet5

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-04-10 21:33

I sandhed et smukt træk. Hatten af for det.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 06-04-10 16:15

Kære Erasmus

Jeg vil ikke stå tilbage for Provsten, så send mig en PB og vi kan lave en aftale om at du kommer og skyder en buk gratis hos mig, der er så rigeligt.
Det eneste du må love mig er at du selv tager kødet med, da jeg ikke har plads i fryseren.
TRD

Godkendelse af svar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 06-04-10 16:32

Tak for svaret Provsten1 og jeg takker for de andre svar, jeg helt oppe at køre over jeg har fået tilbud om gratis bukkejagt, jeg kontakter TRD og provst på en pb, provst får point fordi han var den første der tilbød míg bukkejagt.
Med venlig jægerhilsen
ErasmusM

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 06-04-10 17:13

Tak til ErasmusMontanus for poing

Mvh
Provsten1