/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad er modargumentet?
Fra : PeterTheisen
Vist : 639 gange
10 point
Dato : 04-04-10 15:25

Hvad er modargumentet til nedenstående?

Afskaf efterlønnen. De nedslidte kan i forvejen komme på førtidspension.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 20 point
Dato : 04-04-10 15:27

At det er meget svært at få førtidspension. Refusionsreglerne er lavet om, så kommunerne har ikke råd til at få folk på førtidspension.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-04-10 15:40

Hvis valget er mellem, at gå på dagpenge eller efterlønnen - i disse tider hvor arbejdsløsheden er så stor 4,1 - 4,2%. er det dyrere for samfundet at give dagpenge.

Fuld efterløn opnås kun hvis man opfylder forskellige bestemmelser - f.eks. har fuldtidsarbejde til 62 år, og derudover modregnes for forskellige pensionsordninger.
Modregning foretages ved Kapitalpension, hvis du ikke opfylder 62 år og fuldtidsarbejde fra 60 - 62 år. Ratepension modregnes altid i efterlønnen, uanset om den udbetales eller ej.

Så Peter, tag og undersøg fakta - før du stiller flere dumme spørgsmål

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-04-10 17:12
Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 04-04-10 17:19

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-04-10 17:20

Ja - så går der ikke ret lang tid, inden Peter igen annullerer et spørgsmål.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 04-04-10 17:21

granner01, hvis det er svært at få førtidspension, hvorfor er der så fire unge i 20'erne, der dagligt tildeles førtidspension?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-04-10 17:23

Det er ufatteligt, Peter virker som en Døv-stum - han kommer aldrig med kommentarer til hans egne "Dumme" spørgsmål og han gider heller ikke svare på "PM'er".
Så hvorfor er han på Kandu

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-04-10 17:26

Citat
hvorfor er der så fire unge i 20'erne, der dagligt tildeles førtidspension?

Det er måske derfor, at der er så mange der synes - at efterlønnen skal afskaffes, selvom mange af os, har været på arbejdsmarkedet i 45 år.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-04-10 17:38

De er er resourcekrævende unge der kommer på førtidspension, det er billigere end at de skal køre ud og ind i systemet i mange år frem. Det er ren kassetænkning.