/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skift mellem to styresystemer, Video
Fra : akle
Vist : 647 gange
200 point
Dato : 04-04-10 11:12

Hej og god påske!
Jeg har påbegyndt redigering af en større videofilm med HD-format, på en pc med Vista styresystem (PC 1). Denne film vil jeg gerne videreredigere på en kraftigere pc med styresystem Windows 7 (PC 2). Videoprogrammet (Adobe Premiere Elements 7) er installeret på C:drev PC2. Filmen ligger på en ekstern HDD (gemt løbende ved hver redigering fra PC1). Filerne vises, men lader sig ikke installere i Videoprogrammet på PC1, formatet genkendes ikke. hvad og hvordan gør jeg, for at PC 2 med Windows 7 vil anerkende filen?
Der ligger mange timers arbejde bag dét der er lavet, og derfor vil jeg nødigt begynde helt forfra med redigeringen fra råfilmen. Planen var jo at fortsætte hvor jeg slap.
Håber nogle har forstand på og løsning på mit problem.
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-04-10 11:15

OBS.
Der skal stå: ... men lader sig ikke installere i Videoprogrammet på PC2

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-10 11:32

Et eller andet sted gemmer programmet sine projekter, mappen hedder sikkert Temp et eller andet, du kan måske ændre hvor programmer gemmer, hvis du kan så klik på funktionen og se hvor mappen er nu, luk så uden at ændre noget og gå til mappen, flyt alle filer over i den tilsvarende mappe på nummer 2 computer, et forsøg værd selv om jeg tvivler på at programmet vil overtage halvfærdige projekter fra en anden computer.
Hvorfor ikke gøre arbejdet færdig på computer 1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-10 11:35

Citat
Denne film vil jeg gerne videreredigere på en kraftigere pc
du giver selv forklaringen, men det er vel blot et spørgsmål om lidt længere tid for computer 1.
skift så computer til fremtidige projekter

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-04-10 11:55
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-04-10 12:32

Citat
Filerne vises, men lader sig ikke installere i Videoprogrammet på PC1, formatet genkendes ikke. hvad og hvordan gør jeg, for at PC 2 med Windows 7 vil anerkende filen?

Lav filmen færdig som ? avi med Adobe og læg den over på din anden pc.
Så kan du starte derfra.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-04-10 13:07

Går ud fra du har Adobe på begge maskiner.
Så gemmer du bare din film / Save as
http://www.gratisimage.dk/image-4DC8_4BB87311.jpg
og åbner den som gammelt project på den anden pc.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-10 13:38

Hos mig kan jeg først flytte sammensat film når den er renderet.
Indtil da er det kun en henvisning til de "hentede" filmstumper, som jeg arbejder med.
Det er Pinnacle Studio 14

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-04-10 13:48

Disken:
Citat
Lav filmen færdig som ? avi med Adobe og læg den over på din anden pc.
Så kan du starte derfra.

Dén var ikke så dum, - det tror jeg er løsningen, og dét vil jeg prøve.

Ellers JA, det samme Adobe redigeringsprogram er indstalleret på begge pc'er!

o.v.n.:
Citat
du giver selv forklaringen, men det er vel blot et spørgsmål om lidt længere tid for computer 1.

Det er en MEGET lang videoråfilm, optaget over 10 feriedage, så råfilmen fylder ca. 18 GB. Naturligviss skal filmen klippes kraftigt ned, men så store mængder kræver trods alt en del kraft af computeren.

Jeg vender tilbage.

MVH Akle

Accepteret svar
Fra : DISKEN_revised

Modtaget 200 point
Dato : 04-04-10 13:52

Citat
Hos mig kan jeg først flytte sammensat film når den er renderet.
Indtil da er det kun en henvisning til de "hentede" filmstumper, som jeg arbejder med.
Det er Pinnacle Studio 14

Tror du har ret.
Citat
Går ud fra du har Adobe på begge maskiner.
Så gemmer du bare din film / Save as

Det er vist kun såkaldte arbejsfiler, der ligger der.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-04-10 13:55

Citat
så råfilmen fylder ca. 18 GB.

Den tager lang tid at lave...

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-04-10 23:47

DISKEN: Ja, jeg ved det, - regner med et slutresultat på 3 dvd skiver.

Jeg har nu avsluttet og gemt min film som Avi og lagt den i den eksterne HDD. Nu skulle filmen forhåbentlig kunne vises. På PC2 vises ikonet til at skulle afspilles i Media Player. Foreløbigt ses kun første billede, playlinien kører, men videre forløb ses ikke, andet end det første billede.
Jeg vil prøve at hente filmen ind i Adobe programmet i morgen.

Forresten; Eyvind, hvad betyder: sammensat film når den er [B]renderet[/B]. Jeg har prøvet at slå ordet op, men uden resultat, derfor bliver jeg glad hvis du kan fortælle lidt om ordets betydning.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-10 10:27

Som jeg forstår det, er rendering færdigørelse af de ordrer du har givet i dit tegne eller filmprogram.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rendering_(computer_graphics)

De film programmer jeg kender, er det sådan at der arbejdes med filmstumperne i programmet og at resultatet først kan flyttes når dine ordrer er udført og dit arbejde er lavet til een enhed.

Men jeg har ikke arbejdet så længe med det pinnacle program, så måske er det forkert.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 05-04-10 10:39

Tak Eyvind, så forstår jeg lidt bedre selve udtrykket.

Jeg har lige åbnet Vista pc'en, og kan fortælle jeg i dag vil fortsætte at arbejde videre med filmen på den anden W7 pc og se hvordan jeg kan få det hele kringlet hen.

I hører fra mig.

MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 06-04-10 01:25

Tak for svaret DISKEN_revised.
Ja, 100 % blev ingen af svarene, skønt det er rigtig at filmen skulle afsluttes, dog kunne jeg ikke redigere videre.
I selve programmet (Adobe) kunne jeg se filmen, men ikke i Media Player. Mærkelligt nok gælder dette problem også færdigbrændte dvd skiver lavet på den "gamle" computer.
MVH Akle

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 08-04-10 22:53

Citat
I selve programmet (Adobe) kunne jeg se filmen, men ikke i Media Player. Mærkelligt nok gælder dette problem også færdigbrændte dvd skiver lavet på den "gamle" computer.

Hader programmet, da det er TOTALT langsom.

Både under redigering og (fremstilling) af den færdige film.
-----
Har du overvejet denne, lynhurtig redigeing med alle understøttede filer effekter.
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/
Den eneste der er VÆRD at ofre tid og penge på.
Særdeles hurtig og kan det hele + mere,
Eller har du bare en almindelig film der skal ??? smadres i flere stykker
det tager under 2 minutter at dele en film på 2GB
laver du mindre clips = sekunder /// hvis filmen er understøttet af product_format
http://www.solveigmm.com/?Products&id=Plugins
http://www.solveigmm.com/?Products&id=VideoSplitter

Denne er den hurtigste på markedet.
men om den lige dækker dit område?? igen.
http://www.winavi.com/en/video-converter/video-converter.htm

Du er velkommen til dem..?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 08-04-10 22:58

Citat
Denne er den hurtigste på markedet.

Fra et format til ANDET, altså.
MKV er vist det eneste den ikke kan klare PT.
Min kan ikke.