/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
18 ansatte i et enkeltmandsprojekt.
Fra : creamygirl
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 02-04-10 22:14

http://nyhederne.tv2.dk/article/29525658/

Et typisk eksempel på hvordan den danske velfærd bliver spildt på tåbelige halal humanistiske dømt-til-at-mislykkes enkeltmandsprojekter.

Hvis manden er så tabt som det fremgår, så gør den døgnbemandede overvågning ingen forskel. Altså sætter kommunen sandsynligvis en total udsigtsløs behandling i gang til 7,3 millioner. Lever han længe nok, kommer han til at koste skatteyderne en halv milliard danske skattekroner

Jeg siger lås ham inde, prop ham med medicin om nødvendigt og anbring ham på en sikret institution, med døgnbemandning. Det koster ca. 1 million om året – og der er således sparet 6,3 millioner, som kan bruges langt mere fornuftigt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-10 22:22

Læs hvad Flemming Hansen siger. Han passer på kriminelle sindssyge på en institution, vistnok i Ribe eller Esbjerg. Giv den mand 17 mill og frie tøjler og så passer han på minimum 17 af de slemme.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 02-04-10 22:24

Enig med dig, creamygirl!

Tænker man i indhold i dagligdagen og livsglæde, vil det ikke gøre den store forskel for denne borger om han skulle tilbringe tiden på den lukkede.

Men tænk en forskel f.eks. 22 hjemmehjælpere ville gøre for de ældre i den pågældende kommune. At der var tid til omsorg og øjenkontakt!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 02-04-10 22:25

http://www.ndu.dk/media/25061/jeg%20er%20vild%20med%20mit%20job.pdf

Et imponerende menneske, med et imponerende overskud. Privat har han stadig overskud til at tage et ansvar væsentlig ud over hvad andre kunne komme i tanke om. Flemming er gud!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-10 22:36

...eller lad os tage den nemme og genindføre psykopatforvaring. Det havde man i gamle dage. Det ville måske også dæmpe lysten til at rejse til DK og samtidig opføre sig ret dårligt.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-04-10 22:41

Jeg gad godt se et "overslag" over, hvordan man i forvaltningen er i stand til at forbruge ca. 833,- kr. i timen (i døgnets 24 timer) 365 dage om året på een person. Det er vel næppe den psykiske syge mand der går og sløser med kommunens penge

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-04-10 22:49

Citat
lad os tage den nemme og genindføre psykopatforvaring
Så er det vedtaget. Gir du dem lige besked 3773

Det er på tide, at man, som creamygirl så rammende skriver, gør op med dette halalhumanistiske og tilføjet af mig..lillable-samfund. Der er stjernepsykopater til....det kommer vi ikke uden om - de dukker op ind i mellem, men vi skal ikke finde os i dem og de skal ikke have en behandling, som er så omkostningstung, at det går ud over andre borgere.

Så helt rigtig 3773...bur dem inde i en psykopatforvaring og som creamy skriver, fyld dem med medicin, så de ikke lider og andre ikke undvære væsentlige økonomibetingede serviceydelser til berettigede.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-04-10 22:52

Med 153 voldstilfælde på et år kan man vist roligt sige, at justits-systemet har fejlet. Den her mand er da sq komplet ude af stand til at begå sig i det fri og hører i den til på en MEGET lukket koldbøtte afdeling.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-04-10 22:54

Ups, min fingre overhaler hjernen indenom

og hører i den til = og hører i den GRAD til

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-10 22:56

Nu plæderede jeg ikke for genindførsel for psykopatforvaring. Men justitsministeren ville lære en hel del, hvis justitsministeren ville lytte lidt til benævnte Flemming. Giv ham en klatskilling og frie hænder. Så har vi væsentlig færre snabler i kassen.

Men det kunne da nytte at overveje psykopatforvaringen til de håbløse, istedet for at pumpe millioner i skingrende gale vaneforbrydere.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-04-10 23:10

Psykopatforvaring eller ej...Kald det hvad du vil...Hvad med" Refugiet Pax for alternativt urolige individer". Hovedsagen er, at de bliver omskåret fra afverden og at denne omkostning holdes på et rimeligt niveau

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-04-10 03:34

Igen et eksempel på at staten bør overtage de virkelig svære tilfælde af handicappede, psykiske som fysiske.

Havde vi egentlig de problemer da de gamle amter eksisterede ?........Nej.
Vi betalte typisk 6% i amtsskat, amterne havde rigtig godt styr på økonomien, langt bedre end staten og kommunerne har i dag, også selv om der er mindre penge.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-04-10 07:36

i kina koster det kun 2,50kr og regningen sendes til familien og hvis disse ikke betaler koster det udover 2,50kr pr. person der ikke vil betale i familien

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 03-04-10 18:12

Tak for svaret 3773, og for portrættet af denne Flemming.