/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Aeg elektrolux lavamat
Fra : nasuss
Vist : 836 gange
140 point
Dato : 02-04-10 10:51

Min vaskemaskine strejker. Når jeg sætter den på et program for vask går der max 2-5 minutter så stopper den med at vaske uden at komme med en fejlkode, den stopper tømmer vand ud og frigiver låsen. Låge lyset bliver ikke rødt men forbliver grønt uden at man kan åbne lågen når den er igang med at vaske.

Den kan centrifugerer ude problemer ca 9 min.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-04-10 11:12

Hm... Hvordan går det med at fylde vand på, fylder en så hurtigt som den plejer?

Jeg tænker på om filter i vandtilgangen er stoppet eller der er lukket for vandet, så den få time out på at fylde vand på....

Da det ligger tildligt i programforløbet, er det formentlig en startbetingelse der udebliver.

vh Ben

Kommentar
Fra : nasuss

Dato : 02-04-10 11:27

der er ingen problermer med vandindtag, så ville der også vise sig en problemkode. Det er problemet her den tømmer vandet ud og går i 0 og frigiver lågen efter 2-5 minutter

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-04-10 11:45

Imponerende skråsikkerhed "så ville der også vise sig en problemkode"...

Ud fra det så - fejler den jo ikke noget, når den betragter sig som færdig, lukker den vandet ud og afslutter...

Jeg tror du skal tænke lidt ud af boksen, og finde en fejltype som AEG - ikke har med i fejlkodesystem.

Men god fornøjelse...

vh ben

Kommentar
Fra : nasuss

Dato : 02-04-10 12:09

Det var ikke for at være uforskammet, men når den bliver sat til at vaske på et program der vare f.eks. 61 minutter og der går 2-5 minutter og så opfatter den sig selv som færdig så er den jo ikke færdig :), jeg har alle fejlkoder fra aeg, det er det der er problemet når der så ikke viser sig noget. Men du skal have tak for dit forsøg

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-04-10 12:18

Jeg har blot forsøgt at henlede din opmærksomhed på at der i de "2-5 minutter " er nogle betingelser der skal opfyldes.

Bla. skal vandstand nå et et betemt niveau.

Får den ikke styr på det lukker den vandet ud.

Det er en pressostat, der målder vandstanden, denne er forbundet med med en lille tynd slange.

Hvis denne er stoppet, kan der komme fejl.

Det er lidt naivt at tro at firmaet har lavet fejlkoder til alle typer fejl - dette var min anke over din bemærkning i sidste indlæg.

Når den ikke udskriver noget i fejlkoderne - kan du smiden listen over disse over din venstere skulder - som værdiløs, til at indkredse dit problem. Så glem den og find fejlen på manuelvis.

vh Ben

Så nu skal du have undersøgt om slange til pressostat er stoppet - evt. have pressostaten udskiftet.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-04-10 12:26

Glemte lige at skrive, at den tynde slange oftest er monteret på filterert.

Så hvis du starter med at rense filter og tjekke at huset er helt rent inden du genindsætter filter, så kan dette måske løse dit problem.

vh ben