/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton Ghost
Fra : 19431225
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 01-04-10 18:53

Hej
Er der nogen der kender norton ghost (2009?) Jeg vil gerne have spejlbillede af min harddisk, jeg har fået at vide at jeg skal boote på cd'en, men er der nogen som kender den videre fremgangsmåde.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 01-04-10 18:56

Hej igen
Det skal lige siges at spejlbilledet skal ligge på en extern disk

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-10 18:59

Jeg kender de tidligere.

I menu starter du med at vælge "Creat disk image" og vælge hvilken pation du vil tage et image af.

Når du så er færdig, og har behov for at genskabe dine data vælger du at ilægge Ghost CD og så vælges "Create disk from disk Image"

2009 er formentlig ikke meget anderledes.

Det letteste er at have en ekstra Hardisk at lægge image på, så slipper du for fejl på DVDer.

vh Ben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-10 19:28

Jeg kender kun den færdige image, Medion computere har en Norton Ghost CD med og den er nem at køre ind, data til image ligger på en recovery partion på computeren og gendannelsen startes med den CD som er med computeren.
Når du har ny Ghost image som du selv har lavet på din harddisk, så er du sikker på at kunne gendanne computeren til tilstanden på den dato du lavede image

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 01-04-10 19:59

Citat
IJeg kender de tidligere.

I menu starter du med at vælge "Creat disk image" og vælge hvilken pation du vil tage et image af.
ndsæt dit citat her

Hej
Jeg er stadigvæk i tvivl, efter jeg har bootet på cd'en får jeg muligheder. Jeg starter med at markere lokal>disk herunder har jeg 3 muligheder, 1.to disk,2.to image,3. from image.
Jeg har også denne mulighed, lokal>partion her er også 3 muligheder,1. to partion,2.to image,3. from image.

Er er i tvivl om hvad det er jeg skal vælge

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-10 20:29

Så må du lige fortælle hvad du ønsker...

1. spejler en partion til en anden,så du laver 2 ens harddiske
2. Laver et spejlbillede af din Hardisk partion til en Image fil
3. Genskaber en partion ud fra et image, som du allerede tidligere har lavet.

vh ben

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 01-04-10 20:47

Citat
Så må du lige fortælle hvad du ønsker... Indsæt dit citat her

Jeg vil gerne have en nøjagtig kopi af min harddisk, så jeg altid kan gå tilbage, i tilfælde at maskinen går ned eller bliver meget langsom

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-10 20:50

Så skal du vælge 2

Herefter bliver du du spurgt om hvor image skal lægges og hvad filen skal hedde.

Navn vælger du selv, men det er fornuftigt at give en dato eller version så du senere kan finde ud af hvilken udgave af din harddisk du vil have gendannet.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 01-04-10 20:55

ok, men skal jeg vælge, lokal disk eller lokal partion

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-10 20:59

lokal disk - hvis du vil have hele disken

lokal partion - hvis du kun vil have en partion af din disk...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-10 21:30

Når du starter Ghost skal der vælges med USB hvis den mulighed er der i starten.
Så dit image kan lægges på en USB HD.

Disk......to image - vil lægge et spegl af din harddisk - på en anden harddisk (USB)
Hvis du lader den pakke image vil den fylde ca. ½ plads af de benyttede partitioner.
Hvis du ikke lader den pakke - er det senere muligt at hente enkelte filer ud. (ej prøvet hos mig)

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 02-04-10 01:18

Måske er der hjælp at finde i et tidligere Kandu spørgsmål
http://www.kandu.dk/Spg145264.aspx
Jeg har flere gange taget back-up på HELE computeren til en extern harddisk, og jeg tror nok (det er en anden puter end denne jeg skriver på lige nu) at programmet hedder "Paragon drive back-up", og dette program er godt beskrevet i Bladet "Komputer for alle".
Held og lykke med foretagenet.

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 07-04-10 17:51

Tak for svaret Benjamin.Hansen.