/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hvordan instilles Wordfil?
Fra : cristian2
Vist : 663 gange
50 point
Dato : 25-03-10 15:10

Når jeg åbner en Wordfil (Office 2000, Windows 7) så fylder siden kun ned til halvdelen af skrivebordet. Når jeg trækker siden ned så den fylder hele skrivebordet i højden og lukker filen - og åbner programmet igen, så fylder den stadig kun halvdelen.

Hvordan indstiller jeg den til at huske at jeg vil have den til at fylde hele siden i højden (ikke i bredden) hver gang jeg åbner?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-03-10 15:13

Forcer en størrelse påå vinduet idet du åbner det.

Jeg kan ikke lige give dig løsningen - da jeg kun arbejder i Linux!
Men du kan åbner filtyper - indstille hvordan den skal reagere ved åbning - og der kan definere højde/bredde!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-10 15:20

Højreklik på genvejen til Word
Gå i egenskaber
Faneblad genvej
Kommando Kør - vælg maksimeret...
Anvend
OK

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 25-03-10 16:23

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener, men jeg har selv et problem med, at en Wordside pludselig ikke viser den øverste del.
Så går jeg op i Funktioner, vælger Indstillinger og krydser af i "tomt område mellem sider", så har jeg igen en hel A4 side, indtil næste gang.
Hvorfor Word fjerne det kryds af sig selv engang imellem aner jeg ikke, men man vænner sig til at hakke af, når det sker

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 25-03-10 17:06

du skriver du "trækker" den ned du skal vel bruge den knap i midten oppe i højre hjørne hvor du maksimerer vinduet og så tror jeg den måske starter næste gang med fuld skærm

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-03-10 17:32

Hvis det er selve dokumentet (filen) og ikke programmet som åbner forkert i forhold til det du vil have så gør sådan:

Gå i fanebladet vis- gå til zoom og der vælger du hele siden, istedet for 100 %, som den normalt kommer med.

En meget lille side at kigge på, men hvis det er det du vil have, så vil du opleve at hver gang du åbner programmet viser den hele siden af et dokument.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 25-03-10 17:37

Tak for svarene. Jeg har prøvet de forskellige forslag, men desværre uden hjælp.

Det er ikke teksten, men selve Wordfil-vinduet som ikke er foldet ud i højden når jeg åbner dokumentet.

Da jeg har widescreen, vil jeg gerne undgå at vinduet fylder meget mere end tekstens egen bredde. Jeg er derfor ikke interesseret i at skrive i et "maksimalt" udfoldet vindue hvilket opnås ved at klikke "firkant" oppe i højre hjørne. Problemet er at jeg ikke kan få programmet til at huske den størrelse jeg har vinduet ud til.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-03-10 22:09

Jeg har Word 2003, og den kan "lænke" siderne i et Worddokument sammen ved at klikke forneden eller foroven af en af siderne i den åbne fil (to små pile i firkant). Mon ikke, du er kommet til at klikke her?

Hvilken side-visning bruger du?

Hanne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-10 22:18

Jeg er nok lidt "tungnem"

Men jeg har endnu ikke fattet HVAD problemet egentlig er....

Er det VINDUET (størrelse)

Er det PAPIRET i vinduet (størrelse)

Er det SIDERNE i flere ark

??????????????????

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 26-03-10 08:17

Citat
Men jeg har endnu ikke fattet HVAD problemet egentlig er....

Det er vinduets størrelse. Jeg ønsker at det skal have samme størrelse som a-4-arket jeg skriver på. Hvis dokumentet fylder hele skrivebordet, skal jeg (pga. widescreen) trække curseren helt over i højre side og finde bjælken hvor jeg kan rulle siden ned eller op. Hvis vinduet svarer til dokumentet i bredden, er rullefunktionen inden for synsfeltet og jeg bliver ikke afbrudt hver gang af at skulle flytte blikket helt ud i højre side, når jeg skal frem eller tilbage i dokumentet.

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 50 point
Dato : 26-03-10 08:49

Måske har du aktiveret F11, i så fald skal du bare trykke på den igen.
Ellers tryk på firkanten helt oppe i højre hjørne, (den i midten, mellem minimer og luk). Den står garanteret på Maksimum. Når du trykker på den, bliver ruden mindre. Du kan så trække eller skubbe den i den størrelse, du ønsker - både op og ned og til siderne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 09:32

Citat
Det er vinduets størrelse

Det kan du KUN SELV bestemme i 3 størrelser.... (pr. automatik) - ellers skal du trække størrelsen HVER GANG...

minimeret - maksimeret - normal

Du kan IKKE bestemme at den hver gang skal åbne filerne i en ganske bestem definition.....

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 22-04-10 11:24

Tak for svaret hvaderikkeibrug.