/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kopier driver inden formattering
Fra : 19431225
Vist : 584 gange
100 point
Dato : 22-03-10 20:31

Hej
Jeg har lige et par spørgsmål hvor jeg håber at der er nogen experter som kan hjælpe mig.
1. Jeg skal formattere en harddisk hvor maskinen er 7 år gammel, mit spørgsmål går på om der findes et program eller lignende hvor jeg kan kopiere de driver som ligger på maskinen, idet der ikke findes cd'er, maskinen er ikke et kendt mærke, den er sammensat af et edb firma, som ikke eksisterer mere.

2. Hvor ligger outlook ekspress filerne, adresse kartoteket skal med over på maskinen efter formattering.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-03-10 21:01

Hvilket styresysten har maskinen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-10 21:11

Windows har et indbygget kopi funktion, du finder den ved at klikke på Start og Alle programmer, find Tilbehør, gå ud til System værktøjer ned og klik på Sikkerheds kopiering, undervejs bliver du spurgt hvor meget du vil kopiere, vælg for eksempel alle filer og mapper for at få det hele med.
Adresser fra Outlook Express er nemmest ved at du klikker på Filer og på eksporter, vælg at eksportere adresse kartoteket som semikolon separeret værdi

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 22-03-10 22:00

Citat
Hvilket styresysten har maskinen.

Windows xp

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 22-03-10 22:03

Citat
Adresser fra Outlook Express er nemmest ved at du klikker på Filer og på eksporter, vælg at eksportere adresse kartoteket som semikolon separeret værdi

Og hvad skal jeg så gøre når jeg skal hente filen ind igen

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-03-10 22:27

Så skal du samme vej - blot importere adressekartoteket

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-10 22:37

Citat
Så skal du samme vej - blot importere adressekartoteket
nemlig og husk nu at gemme alt det du ikke vil miste

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-03-10 09:19

Hvis det er en 7 år gammel maskine, som har kørt med en og samme harddisk altid, vil jeg anbefale at du tager den gamle harddisk ud ,uden at formattere.

Monter så en ny harddisk. Du får en meget større i dag for små penge.

Hvis noget går alvorligt galt har du så stadig alle data på den gamle disk.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-03-10 09:20

Risikoen for at den gamle disk går i udu med tab af alle data er også for stor.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 26-03-10 20:04

[Windows har et indbygget kopi funktion, du finder den ved at klikke på Start og Alle programmer, find Tilbehør, gå ud til System værktøjer ned og klik på Sikkerheds kopiering, undervejs bliver du spurgt hvor meget du vil kopiere, vælg for eksempel alle filer og mapper for at få det hele med.
[/CITAT]

Hej Igen
Er du 100% sikker på at jeg får kopieret alle drivere

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-10 21:55

Jeg er næsten sikker på at du IKKE får kopieret nogen drivere, hvis du vil tage backup af drivere så skal du bruge et program som er speciel udviklet til det, for eksempel den her:
http://sourceforge.net/projects/drvback/

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 27-03-10 09:34

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-10 00:36

Selv tak - godt du fandt en løsning som kunne bruges, jeg misforstod vist spørgsmålet i første omgang