/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
printerdeling i win 7
Fra : nielsjs
Vist : 1178 gange
500 point
Dato : 19-03-10 17:45

hej
det kniber lidt med at få delt min printer der er på en windows 7 maskine.
Min bærbare kører Vista og kan ikke få forbindelse til den.
Hvordan gør jeg lige - mener det måske har været oppe men kan ikke finde det?

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 19-03-10 18:51

kontrolpanel - netærks og delingscenter- advanceret delingsinstilling
slå fil og printerdeling til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-10 19:10

Det skal også gøres i Vista > h-klik på de 2 comp nede ved uret > netærks og delingscenter

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 500 point
Dato : 19-03-10 19:56

ude til højre i deling center skal du klikke på rediger avenceret delings indstllinger og i den box der kommer frem vælge - fil og printer deling - slå til på netværket ....

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 20-03-10 07:27

vil lige sige at det hjælper at logge på sin win 7 maskine før man skriver ud

Kommentar
Fra : humleglad

Dato : 20-03-10 07:30

Hvis du har flere PC'er der er i netværk sammen i den funktion som win7 kalder "hjemmegruppe" deler de automatisk printer hvis printeren blot er installeret på den ene PC. Det kræver naturligvis at den pågældende PC er tændt.

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 20-03-10 07:32

Tak for svaret xou.

Jeg ved ikke lige hvem der trænger mest til point

MEN man skal altså også logge på sin win 7 maskine fra den der kører Vista før man kan bruge printeren

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-03-10 07:50

tak - ellers skal du vel have en printer server kørende eller en printer med netkort vil jeg tro for at køre printeren på netværket uden at skulle logge på win 7,for det er win 7 der deler printer derfor SKAL den være tændt.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-03-10 07:51

en ide til næste gang på køber printer.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 20-03-10 19:33

man skal altså også logge på netværket fra Vista-maskinen