/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
ikke muligt at sende mails med Ms outloo
Fra : porse25
Vist : 1912 gange
100 point
Dato : 19-03-10 10:56

er der en mulighed for at man af vanvare kan komme til at slå sending af emails fra ?
Micosoft outlook

udbyder Profiber

modtager fint mails udefra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-10 11:32

Du skal ind og se på din "konti" opsætning, som nok har "tabt" et eller andet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-03-10 13:43

Der sker af og til fejl ved udbyderne, så man i en periode ikke kan sende , eller ikke kan modtage mail.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-10 14:38

Husk at det er udbyderne mail server du skal bruge til at sende post, hvis du fornylig har skiftet Profiber så kan det være problemet, altså din server til udgående post (smtp) skal være:
Kode
mail.profibermail.dk

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-03-10 18:01

og din udbyder har tilbud om mailadresse? jeg har internet ved skyline, og de kan ikke tilbyde mailadresse, så når jeg skal sende mails, er jeg nødt til at bruge mit mobile bredbånd.
hvis du har skiftet udbyder for nylig, kunne det jo være problemet. du kan atid modtage mail, men din udbyder skal give dig en mailadresse for at du kan sende.

Kommentar
Fra : Steen52

Dato : 19-03-10 18:09

Du kan prøve at gå ind i egenskaber for din E-mail konto. Klik på fanebladet servere. Under server til udgående post skal der være flueben i "min server kræver godkendelse."

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-10 22:20

Profiber har en mail server og jeg har skrevet at udgående mail server skal være: mail.profibermail.dk

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-10 22:32

Er du sikker på at du har adgang til Profibers mail? Det er en ekstra service som du skal købe og betale 20 kr. hver måned for.
Heldigvis er der masser af gratis mail muligheder:
Yahoo mail: https://login.yahoo.com/config/mail?.intl=dk
Hotmail: http://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=11&ct=1269034301&rver=6.0.5285.0&wp=MBI&wreply=http:%2F%2Fmail.live.com%2Fdefault.aspx&lc=1030&id=64855&mkt=da-dk
som begge kan sende og modtage i Outlook
og så er der også nogle som fungerer som webmail og skal bruges i din browser, der er Sol mail og Jubii mail imellem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-10 22:34

Forkert det er kun 10 kr. men stadig noget du skal vælge, læs selv mere:
http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=220

Godkendelse af svar
Fra : porse25

Dato : 20-03-10 18:14

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-10 21:11

Tak - havde du ingen adgang til smtp serveren?

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 21-03-10 13:30

Hej O.V.N

ang. dit ? om adgang til server.er svaret negativ da det er min svigerinde der har pc.en og hun skal have sin svigerdatter til at klare det så det hele bliver lidt komplex når det af omveje skal ordnes pr.tlf
men nu er vi flere der roder med sagen.I starten af januar opstod problemmet såm det kan godt være at der ikke er betalt for tjenesten.
m.v.h.
porse25

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-10 21:29

Hvad med at fortælle svigerindens svigerdatter om Kandu eller du spørger bare ind igen når der er flere detaljer