/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IE7 IE8
Fra : refi
Vist : 1165 gange
100 point
Dato : 18-03-10 20:46

Er der nogen der har opdaget problemer med deres brovser efter seneste opdateringer af Vista ?????

Problem:

For en ca. 10 dage siden startede IE8 med at "fryse" af og til - problemet opstod KUN ved åbning af nye faner eller ved førstegangsåbning af IE - og kun ca hver 15-20 gang.....

Troede det var IE8 der lavede problemet og afinstallerede den - derved kommer IE7 automatisk....

Problemet er der stadig...

Har kørt gendannelse (ca. 14 dage bagud)
Har kørt rep. af systemfiler

Begge dele har intet hjulpet.

Når det sker kommer den normale besked (internet explorer svarer ikke) og ALT stopper - det være sig mus, tastatur - selv faneblade kan ikke skiftes - ligeledes kan IE heller ikke lukkes....

Eneste løsning - TVANGSLUKNING -ny opstart - og alt er i skønneste orden....

Grundet tiden har jeg en fornemmelse af at det kunne hænge sammen med de sidste opdateringer, men inden jeg roder rundt efter dem ville jeg lige høre om andre har været ude for det....

Som sagt sker det kun måske een gang ud af 20 - men r..irriterende er det...

Og lad nu være med at foreslå "mere tøj" eller "anden browser" - Firefox gør det nemlig også

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-10 20:53

Jamen så foreslår jeg at bruge et andet styresystem Vista har fanden skabt i vrede, den er FØDT langsom og bliver aldrig rigtig god

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-10 21:11

Nu hjælper et andet styresystem jo ikke hvis det er IE der laver problemet.....

Så det bør du kunne gøre bedre....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-03-10 21:24

Når opdateringer til XP kan lægge maskinen ned, undrer det så at opdateringer til Vista kan gøre det samme.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-10 21:24

Internet Explorer 8 kører på min XP Pro, den er langsom men ellers ingen problemer, en Windows 7 som jeg engang imellem servicerer har heller ikke nogen problemer med Internet Explorer 8.
Du skriver selv at problemet er den samme med andre browsere, så hvad andet end et andet styresystem kan løse dit problem http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-10 21:31

Citat
så hvad andet end et andet styresystem kan løse dit problem

Forhåbentlig et klogt hoved - eller en ny opdatering

Som sagt har jeg heller ikke tidligere haft problemet - så det er næppe Vistas skyld

Og da det startede den dag (eller tilnærmelsesvis) der kom opdateringer falder det jo naturligt at fejlen KUNNE ligge der

Det ødelægger som sagt ikke noget - det er blot tidsspilde at skulle forfra .....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-10 21:45

Jeg håber der kommer en Vista kyndig og løser problemet for dig, og trækker mig tilbage igen, mit forslag vinder åbenbar ikke nogen større forståelse

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-10 09:44

Tjek om du har en web-adresse gemt i dine favoritter med et navn som er længere end 221 tegn.

Dette giver i Vista omtalte problem:

Symptomer:
Citat
Consider the following scenario. You are using Internet Explorer on a Windows Vista-based computer. You decide to save a favorite in the Internet Explorer Favorites folder. During this process, you type a very long name for the new favorite. In this scenario, Internet Explorer no longer works correctly. For example, you cannot remove the focus from the Add Favorite dialog box. Or, Internet Explorer stops responding (hangs).

Årsag:
Citat
This problem occurs because Internet Explorer 7, the version that is currently included in Windows Vista, does not let you type a favorite name that is longer than 221 characters.

Løsning:
Citat
To prevent this problem, make sure that the name of the new favorite is no longer than 221 characters.

'Sablet' fra Microsoft's support

...for du HAR vel renset din registreringsdatabase efter seneste opdatering?

Dette løser nemlig ofte problemet med 'hængende' programmer!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-10 11:21

Gør som jeg.................

XP bruger IE6
Vista bruger IE7
win7 bruger IE8

Eller fireFox hvis de kniber.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-10 15:50

Godt forslag Molo - men desværre - den længste jeg kunne finde var på ca. 150 - og den er GAMMEL.....

Desuden er problemet både i 7eren og 8eren

Reg ER renset - bliver den jævnligt, men gjorde det lige igen.....

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 21-03-10 18:12

Tak for svaret molokyle.

Om ikke andet lærte jeg noget nyt....

Problemet blev løst ved at afinstallere de sidste opdateringer der kom den 11-3 (tror jeg det var)....

Nu har den kørt 2 dage UDEN problemet - så der har åbenbart været noget der....