/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
genvej til spil på cdrom for flere bruge~
Fra : Bsk
Vist : 310 gange
20 point
Dato : 29-04-03 11:37

Hej.

Er der nogle der ved, hvordan man opretter en genvej til et spil, hvor cdrommen skal være i cd-drevet, for at spillet skal kunne afspilles?

Selv om spillet installeres i C:\Documents & settings\ All users\ Menuen Start\ programmer, så oprettes der ikke en genvej på de forskellige brugers skrivebord.

Hvis nogle ved hvordan dette problem løses, bliver jeg enormt glad.

MVH
BSK

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 14:31

Hej
Højre klik på et tomt sted på skrivebordet>ny>genvej>gennemse sæt freksempel
dit cdrom drev
Manse9933 i XP

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 14:37

eller denne computer>dokumenter dit navn træk de mapper du vil dele med
de andre over i delte dokumenter

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 14:41

du kan prøve at højre klikke dokumenter dit navn egenskaber>deling der kan
du også få info om deling

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-04-03 15:50

hej !
prøv osse at oprette genvejen der:
C:\Documents & settings\ All users\ Menuen Start\
1.højreklik på genvejen og vælg kopier
2.åbn denne computer og find mappen C:\Documents & settings\ All users\ Menuen Start
3.højre klik på et tomt sted i mappe vinduet og vælg indsæt
tror det virker eftersom det er oprettet for alle bruger ellers skal det nok indstalleres for hver enkelt bruger men det er nok et hø arbejde....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-04-03 16:53

hej igen !
nogle programmer bliver indstalleret for flere bruger andre kun en.
måske er det noget i registreringsdatabasen nogle nøgler der bliver oprettet for den bruger
der indstallere det,så altså der kun er ham/hende der kan bruge det.
sort snak måske - men kig i mappen under selve programmet så kan det være at du er heldig at
finde en reg fil - du kan osse søge efter den ved at vælge
start-søg
alle filer og i søgefeltet at skrive
*.reg
er der en der virker som om den er til spillet ???
er der en registreringsfil skal hver bruger klikke på den (den den pågældede er logget på)for at hver eller alle kan bruge
det somme spil.
håber det var en yderligere hjælp....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 17:30

Så er det lettere at sætte alle brugere som administrator

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-04-03 17:33

MM måske hvis det er derfor de andre ikke kan få lov til at bruge spillet .....osse tænkt....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 17:47

Men det kan være Bsk ikke er intreserret i at andre på pc'en har adgang til
alt på pc'en, for så er det jo ikke en god ide.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 20 point
Dato : 29-04-03 18:55

højre klik på genvejen og vælg
kør som
derpå vælges hvelken af >>"følgene bruger " << der skal kører det,log på som administartor eller med de rettigheder elleres virker det nok ikke,,,

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 30-04-03 10:33

Mange tak for ovenstående tips, jeg vil nu afprøve de forskellige og vender tilbage snart!

MVH
Bsk

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-08-03 08:27

Hej igen.

Mange gange undskyld den sene svartid.

Jeg har prøvet det forskellige og i mit tilfælde virkede de på begge måder vedr. de forskellige spil.

Jeg vil forsøge at tildele point til både Manse9933 & XOU.

Mvh
BSK

Godkendelse af svar
Fra : Bsk

Dato : 22-08-03 08:30

Tak for svaret xou.

mvh
Bsk