/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Log on på trådløs netværk
Fra : Dodala
Vist : 1063 gange
200 point
Dato : 08-03-10 16:42

Hej

Har forsøgt at logge på mit netværk med min arbejdsPC. Jeg loggede sandsynligvis forkert på til at starte med, p.g.a. at jeg ikke helt kendte denne bærbar. Har siden hen lært tasterne at kende.
Jeg prøvede at logge på min fars netværk uden problemer. Og har lige været på forretningsrejse og havde ingen problemer med at logge på hotellets netværk.
Hvorfor kan jeg ikke logge på mit eget?? er det fordi jeg måske tastede forkert 3 eller 4 gange.
Kan dette problem løses, og hvordan kan det løses??

Mvh. Citta

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-10 16:50

Vista eller win7..............

Nede ved uret skal du venstre klikke på det trådløse netværksikon.
Nu bør du kunne se dit eget netværk. Det forudsættes at du ikke har skjult din SSID (routernavn)
Højreklik så på din egen forbindelse og tilslut.
Har du skjult SSID vil det være dette navn den først beder om...........og så din krypteringsnøgle

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 08-03-10 17:03

Hej Eyvind

Det er XP.
Kan sagtens se mit eget og naboérs netværk.
Kan også logge på de usikre netværk.
Jeg kan desværre ikke logge på mit eget, selv når jeg indtaster min egen krypteringskode.
Kan det være fordi jeg tastede forkert til at starte med.?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-10 17:07

Det kunne da godt være, at den så har smidt dig af.
Jeg har en Xp kørende på en anden maskine, så jeg må lige prøve hvad jeg kan.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-10 17:29

Jeg har prøvet med en USB adapter. (SMC)
Ladet den scanne og den finder min router som ikke er skjult.
Nå den hoppede på selv......................den har nok været der med den adapter.

Hmm - nr. 2 hoppede også selv på.

Og nr. 3.

Er det den rigtige nøgletype du bruger. (du har måske brugt en anden ude i byen)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-03-10 17:37

Den bedste måde er at du går trinvis frem.
Slå alt sikkerhed fra, også kryptering.
Log dig så på, og se om du kan få forbindelse.
Vælg så dit netværk som et af dem du kobler op til automatisk, når du er i nærheden.

Hvis det lykkedes, så slår du krypteringen til igen på din router, og indtaster så koden på din arbejds PC, og logger på igen.

Hvis du bruger MAC filter, så husk at registrere din arbejds PC i filtret!

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 08-03-10 17:39

Hvis du svarede "ja" til atv windows skulle huske den ,måske, forkerte adgangskode, kan det også være det der er grunden, så vil windows prøve at logge på med den hver gang.

Mvh Finn

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 08-03-10 17:45

Hej
Har bare brugt den jeg fik af yousee
mit netværk er beskyttet med WPA-PSK kryptering.
Når jeg logger på min fars netværk som er det samme som mit er der ingen problemer.

Har også forsøgt at slette mit netværk fra listen, og søge det igen, men intet virker.

Hjælp

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-10 17:50

Måske er der lavet mac filtrering i din router der så ikke vil tillade din pc´s mac adresse at logge på.

Severino, du er så ferm til det med netværk. Kan du ikke lige guide Dodala igennem

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 08-03-10 17:55

kan selvfølgelig logge på de åbne netværk, så er der ingen problemer.
Men det er mystisk...
Da det er en arbejds PC har jeg ingen adminstrator rettigheder... men kan stadig logge på andre netværk?????????????

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-03-10 18:07

Dit problem skal søges i dit eget netværksopsætning, så det er her du skal sænke paraderne i første omgang, så du kan få forbindelse.

Jeg ved fra mit eget netværk, at hvis der skal en anden gæstemaskine på, så må jeg afbryde alt sikkerhed for at den kan blive acepteret, og når først den er på, kan jeg godt slå hele molevitten på igen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-10 18:16

Dodala hvad hedder din router, så skal vi guide dig igennem opsætning af den igen når du resetter eller slår al sikkerhed fra. For som severino siger så er det vejen frem. Det er dine sikkerheds indstillinger i din router der forhindrer dig i a logge på

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 08-03-10 18:21

Det er en netgear fra yousee-

54 mb/sec

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-10 18:25
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-10 18:30
Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 08-03-10 18:58

Hej igen

Routeren hedder Netgear CVG824G