/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problemer med minoltadriver i WinXP-Pro
Fra : Bsk
Vist : 356 gange
40 point
Dato : 29-04-03 10:49

Hej.

Jeg har har følgende:

1 Novell Server
1 Win98 maskine
2 Win95 maskiner
2 WinXP-Pro maskiner

Alle ovenstående kan printe ud til en Netværksprinter; Minolta DiAlta Di250f, spec.:

http://www.minolta.dk/minolta/webadmin.nsf/lookupbyurl/index.htm?opendocument

se under Produkter:
-S/H Multifunktional
-Di250f (Den nye udgave)

Mit problem er, at når jeg skal udskrive fakturaer fra min win98 maskine, fra regnskabsprogrammet(DOS-baseret), hvortil der er lavet en speciel drivertilretning til programmet, så går det godt nok, hvis ikke der er blevet udskrevet et dokument fra en af winXP-Pro maskinerne. Deres driver sætter åbenbart nogle "donkeys" som ikke forsvinder af sig selv. Driveren gør, at der går kuk i sorteringen og i valg fra papir-skufferne, når fakturaerne skal udskrives. Jeg vil lige tilføje at den driver jeg har downloaded til WinXP'erne hedder PI 3500. Problemet bevirker, at jeg er nød til at slukke for minoltaen og herefter tænde igen, hver gang jeg skal udskrive fakturaer fra min win98 maskine.

Hvis nogle er bekendt med mit problem, hører jeg meget gerne fra jer.

MVH
BSK

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-04-03 19:21

Jeg er med på en lytter. Kender problemet men ikke løsningen.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-04-03 12:12

For mig lyder det som der er en konflikt med gammel og ny software (drivere)
har du afinstaleret gammel software og drivere som du måske har brugt
tidligere og ryddet op efter dem i regdatabasen.Det er bare et bud på dit
problem.

Manse9933

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 30-04-03 13:59

Hej Manse9933

Nej, det er ikke konflikt mellem ny og gammel software. Det er pga. at den tilrettede driver er så forskellig fra den nye driver, at disse problemer opstår - tror jeg nok.
Det har noget at gøre med, at den nye xp-driver sætter nogle koder i printeren, som spærre for den tilrettede driver. Jeg kan nemlig godt printe alm. dokumenter ud fra xp'enrne, efter at der er printet en faktura ud fra win98 maskinen med den tilrettede driver.

MVH
Bsk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-04-03 14:56

Jeg ved ikke om dette er noget>

http://www.tucows.com/preview/241791.html

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 40 point
Dato : 30-04-03 17:18

hej !
hvis det er på pc med xp den er sat prøv:
start-kontrol panel-printer og fax - højre klik på din printer og vælg egenskaber
under egenskaber for printer vælg fanen deling
tryk på knappen - yderligere driver
marker win 98 [x] og lad xp indstallerer win98 driver
dette bevirker at der ikke er andre maskiner der få lod at indstallere driver til udskrivning
eller sådan i den retning...prøv

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-03 17:29

xou!
Har du en mere udførlig forklaring på afhjælpning af problemet, så jeg kan forstå
hvad der gør at den ikke ændrer sig.
Emesen.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-04-03 17:34

! - måske en mere rigtigt måde at gøre det på i xp (som er ny i xp)
ellers kunne det vel osse være et defekt netkortet der stopper for netværkstrafiken...
eller hvad mener du emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-03 17:39

På værkstedet har vi tre netværksprintere og 11 comp. 98/2000
På skift og tilfældigt driller udprintningen, uden at vi har fundet fejlen.
Emesen.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-04-03 17:54

måske lyder det mere logisk at det er printeren der ikke kan
håndteger all forespørelse (der skal jo tændes og slukkes)
men ! egeligt skulle windows kunne håndteger det og sætte i kø
uden problemmer ?

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 01-05-03 07:53

Hm....

For at vende tilbage til dit første svar. Hvad mener du med "hvis det er på pc med xp den er sat prøv:" - mener du, om det er XP'en som minoltaen er koblet op til, så er svaret nej. Den er sat op som netværksprinter via Novell serveren.

MVH
Bsk

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 01-05-03 11:45

Hej Emesen.

Har du tjekket om udskriftsopsætningen er ens på alle pc'er.
Hvordan er Jeres printere sat op? Er de koblet til forskellige pc'er og delt, eller er de sat op som netværksprintere?

MVH
Bsk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-05-03 13:04

Nej jeg har ikke tjekket udskriftopsætningen, men det vil jeg en dag.
Alle comp. er koblet på novel-server
Alle printere er HP 2100 m/indb netkort og kører som netværksprintere
En comp. har for uden sin egen printer uden problemer.
Emesen.

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 15-08-03 09:17

Hej igen.

Jeg lukker mit spg. da der ikke har været henvendelser siden XOU den 30.04.03 og indtil nu.
XOU får point, da han har forsøgt sit bedste.

Jeg kan oplyse at en Minolta tekniker heller ikke har kunnet løse problemet. Det er vist nok den XP driver PI3500, som de har lavet til XP, der ikke er god nok!!!!!!

Tak for denne gang.

Mvh
Bsk

Godkendelse af svar
Fra : Bsk

Dato : 15-08-03 09:20

Tak for svaret xou.

Havde det været en forkert driver, havde jeg kunnet bruge dit svar.

Mvh
Bsk