/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvilken pumpe / powerhead?
Fra : Wheelie
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 29-04-03 10:08

Jeg har et 530 med malawier kørende. Pumpen er en eheim 2260, og den fungerer såmænd fint nok. Men jeg fodrer også med rejemix, og det sviner af h.. til. Derfor vil jeg have fat i et indvændigt filter, men måske aller helst et powerhead eller pumpe, som jeg kan tilslutte et stykke blå svamp.

Jeg har især kig på et aquaclear 802, men har forgævet søgt efter nærmere specs. herpå (har søgt på Google ;-[

Mine krav til en god pumpe er flg:
skal være støjsvag
leverer min. 1000 l/h
helst have flow kontrol
skal kunne være helt nedsænket i vand
Nå ja, og så skal den selvfølgelig ikke koste en hel bondegård MED brakmarker...

Er der nogle der har et godt råd?

Mvh Wheelie

Accepteret svar
Fra : chewie82

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-03 00:19

Har selv en Aquaclear 802 og den har kørt uden problemer i ca. 1½ år.

Ifølge producenten leverer den 1200 l/h
-rimeligt støjsvag
-kan være helt nedsænket
-har flow kontrol

Jeg ga' 275kr på tilbud hos www.akvariewest.dk

Godkendelse af svar
Fra : Wheelie

Dato : 27-05-03 09:27

Tak for svaret chewie82.

Jeg er 100 % enig med dig - jeg købte nemlig en for ca. 1 mrd. siden *G*