/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Tinglysning/Rente/Realkreditlån
Fra : sks009
Vist : 910 gange
100 point
Dato : 05-03-10 11:49

Hej alle,

Vi overtog nyt hus pr 1. december og hænger som så mange andre fast i en skandaløs tinglysning.

Realkreditlånet er lavet hos Nordea og vi betaler IKKE garantiprovision for garantistillelsen overfor realkreditinstituttet.

Lånet er endnu ikke tinglyst på ejendommen.

Nu kan jeg dog se at vi nu får en regning på realkreditlånet pr ultimo marts på knap 20,000 kr (4 måneder fra dec 09 t.o.m marts 2010). Det er renter da lånet er med afdragsfri periode og der er dermed ikke noget afdrag.

Jeg kan ikke helt gennemskue om Nordea er berettiget til at afkræve betaling på realkreditlånet før det er tinglyst, da det jo indtil da udelukkende er stillet som garanti, og dermed ikke er effektueret endnu..? Er det bare en kreativ måde at dække sig ind for at man ikke afkræver garantiprovision, men istedet bonner os for renter?

Er der nogen der kan kaste lidt lys over det her?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 05-03-10 12:09

Om det er en garanti eller et lån er i den forbindelse ligegyldigt - DU har jo fået lånet.....

At det endnu ikke er tinglyst gør desværre IKKE at det er "gratis".....

Så jo - det må de godt...

Godkendelse af svar
Fra : sks009

Dato : 17-03-10 09:42

Tak for svaret refi.