/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
java oversætter
Fra : pcboy
Vist : 915 gange
100 point
Dato : 28-04-03 13:26

hej jeg vil gerne lære at programere i java og det har jeg fundet en del om men jeg har læst at man skal bruge et program så man kan oversætte javaen til et program men er der nogle der ved hvor jeg kan downloade sådan et??

hilsen pcboy

Kommentar
Fra : permoller

Dato : 28-04-03 13:31

Læs SUN's egen tutorial. Den forklare hvilke filer du skal hente og hvordan de skal instaleres

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/getStarted/cupojava/win32.html

Ellers kan du hend JBuilder fra Borland. HVilket er det program jeg selv syntes er bedst at programmere i.

www.borland.com

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-04-03 15:00

Hej Pcboy,

der nogle links i dette spørgsmål/indlæg... "Hvor kan jeg lære Java ??"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/9196

den oversætter du snakker om er en javafortolker... og hedder JVM - Java Virtual Machine... den findes i forskellige udgaver... det den gør er at oversætte java koden til maskine kode så det pågældende Operativ System ka' forstå det...

du ka' hente JDK (Java Development Kit) fra Sun's side, som Per Møller har linket til... det er bl.a. "byggestenene" til java, samt den indeholder en JVM... så ka' du i princippet programmere med Notepad...

der findes også editorer... en af disse editore som også er gratis og er ret effektiv er JCreator... linket findes i det nævnte indlæg...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mccracken

Dato : 13-05-03 18:10

Jeg vil anbefale at du bruger IntelliJ, et program hvor du kan lære at kode. Jeg har selv brugt det efter at Javahouse anbefalede det til mig.
Det kan downloades på http://www.intellij.com/idea/download.jsp

Mvh

McCracken

Accepteret svar
Fra : mccracken

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-03 04:50

er du sød at lukke spørgsmålet når det er besvaret?

mvh

Mccracken :)

Godkendelse af svar
Fra : pcboy

Dato : 11-06-03 07:45

Tak for svaret mccracken.