Citat Nej den koster 4910 kr. i vægtafgift, herudover skal der betales 15000 for privat anvendelse |
ja, det er dyrt at køre privat i nyere gulpladebiler.
Citat Prøv og se om du kan få den nedvejet, så sparer du 10.000 ved privat anvendelse. |
Glem det....den regel/mulighed er fjernet, fordi staten begyndte at regne ud på, hvor mange penge de så ville gå glip af om året.
190e
Du skulle have købt en kassevogn magen til, blot fra 4. måned 2007, så havde den kun kostet 9910/år i vægtafgift
Eller en magen til, blot fra før 1997...så havde den kun kostet 4910/år i vægtafgift.....fordi:
Citat kan det passe det er prisen for at tænke på miljø,et- konsekvensen er TILBAGE til en miljøsviner af format |
Ja, det er prisen......og en "miljøsviner" sviner ikke nævneværdigt mere end en af de nye biler..så skift du blot med god samvittighed den "miljørigtige" ud..
Hvilket også er konstateret nu i forb. med sagen om partikelfiltre...de fleste argumenter for at skulle betale så meget er fis og blålys og dårlige undskyldninger....blot for at få flere penge i kassen...
Problematikken var nøjagtig den samme dengang med katalysatorerne...det blev bare tiet ihjel, at det ikke var bedre for miljøet, og at en evt. defekt katalysator var betydeligt værre mod miljøet end en bil helt uden.