/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stadig lidt sløvt XP
Fra : PGaard
Vist : 354 gange
200 point
Dato : 28-04-03 12:31

Hej igen igen

Ja mig slipper i sku ikk sådan lige for ! *G*

Har været igennem nogle scripts og tweaks og det har da hjulpet på hastigheden på mit XP og internet. ( til dels )
Men der er stadig nogle små ting, som jeg godt ville have justeret..
Har listet dem og så må vi jo se, hvilke gode ideér i har denne gang.. :0)

1. Java driller stadig, når jeg skal logge på min netbang.. Det være sig Møns Bank, Nordea eller Den Danske Bank, hvor jeg alle tre steder har en konto..
Finder deres start side og vælger log på, hvor efter jeg skal vente små 15 - 20 sekunder, før jeg kommer til den skærm, hvor jeg kan indtaste mit brugernavn og kodeord. Det er java der er problemet tror jeg, for det er en blank dialogboks / requester, hvor det eneste jeg kan se i den, er den der Java kaffe kop..

2. Mine internet sider vises meget hurtigt.. Ind i mellem faktisk så hurtigt, så jeg ikke får det hele med.. Hvor og hvordan stiller jeg det bare en lille smule langsommere.. Brugte i øvrigt det her tweak: Increase Internet Explorer Downloads to 10 fra Kellys Korner, og så gik det lidt galt.

3. Der er dog ingen regel uden undtagelse, så jeg har stadig nogle internet sider, som loader utroligt langsomt !! Det drejer sig om 30 sekunder eller der omkring, før jeg kommer videre på dem. Det skal lige siges, at jeg før jeg begyndte at bruge diverse tweaks og scripts, var der ingen problemer og hastigheden var noget hurtigere..

Hmmm.... det må vist egentlig være nok for denne gang, men her til slut, får du lige lidt oplysninger om min pc.

Pentium 4
2400 MHz
512 MB ram
40 GB harddisk

Software der kører er:
Windows XP
Norton antivirus
Norton internet security
SpamWeasler
Lexmark / printtray i baggrunden

Det var vist det.. :0)

Mvh. Palle

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-04-03 13:29

Hej Palle!

Ad 1. Jeg mener, at der på de pågældende netbanker er henviser til hvordan du kan opdatere din java-vers. - kør opdateringen via deres sider så er sikker på at få den version der skal benyttes.

Jeg har selv haft problem med en netbank og det viste sig, at jeg skulle opdatere via deres henvisning.

Ad 2. og 3. Ja - du kan jo bruge systemgennanelsen til at gå tilbage til en konfiguration der er ok. Men det kan også bare være at du skal give de pågældende sider større rettigheder via sikkhedsindstillinger i IE og og i Norton Internet Security. hvis du har valgt et højt sikkerhedsniveau og højt niveau vedr. cookies så er der mange sider der vil blive vist forkert og andre kan ikke loades.

Nogle sider er bare langsomme p.g.a. af serveres størrelse, placering m.v.

Det var hvad jeg kunne bidrage med!

Mvh
Bjarne

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 28-04-03 15:42
Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-04-03 15:54

Hej igen Palle!

Kom lige i tanke om:
http://www.kandu.dk/dk/tip/3649

Mine Pc'ere blev hurtigere da jeg fjernede denne opdatering.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-04-03 17:43

I Drtcp står mine værdier sådan RWIN 26280, MTU 1500,Path mtu discovery yes,
Max duplicate ack's 2,TTL 128,resten default,save>genstart>test på linket
Gør som de foreslår når du har testet.
Dette er for at give dig en ide,det tog mig 10 test's for at finde frem til
ovenstående.

Manse9933Dette er den bedste test syntes jeg>http://www.dslreports.com/tweaks

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-04-03 18:11

Udover hvad bjarne siger, så prøv osse lige at se på norton security! Prøv at tage alle indstillingerne her i fra, og så sætte til en af gangen. Norton security er notorisk kendt for at sløve din computer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 17:14

Prøv også
Kontrolpanel>system>avanceret>ydeevne>indstilinger>brugerdefineret
fjern alle flue ben på nær>
1 brug aldmindelige opgaver i mapper
2 -"- et bagrundsbillede til hver mappetype
3 -"- visuelle layouttyper på vinduer og knapper
4 udjævn kanter på skærmskrifttyper
5 vis gennemsigtig rektangel når et element makeres
Det sætter systemet ydeevne betydeligt op.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 17:18

Så kan man hvist ikke gøre systemet hurtigere uden mere ram eller ny cpu
jeg har selv 1GB ram det hjælper også på ydeevnen.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-04-03 11:35

Prøv Fungtioner>sun java consol der er forskællige indstillinger prøv set>
trace level to 0-5 du trykker bare på et tal mellem 0 og 5 prøv så at se om
det hjælper tryk copy så kan du se hvad level du har prøvet(sæt ind i notepad)du kan også prøve at tømme cachen i programmet Kontrolpanel.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-04-03 11:57

Lav et link direkte til dit logon i foretrukne.

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 01-05-03 07:21

Hej igen

Først endnu engang tak for de mange svar og tips..
Har efterhånden fået optimeret mit Windows Xp til et acceptabelt niveau ! *S* Lige bortset fra opstarten..

Problemerne var:

1. Java driller stadig, når jeg vil logge på min netbank
2. Mine internet sider vises meget hurtigt.. Ind i mellem faktisk så hurtigt, så jeg ikke får det hele med..
3. Der er dog ingen regel uden undtagelse, så jeg har stadig nogle internet sider, som loader utroligt langsomt !!

Bjarne_H >> Prøvede at installere de jave opdateringer du beskrev.. Havde dem allerede, så afinstallerede dem og geninstallerede dem, men resultatet var det samme.. Så jeg prøvede at afinstallere dem helt, uden at genistallere dem for at se hvad der så skete og så kørte det lige pludselig hurtigt igen ! *G* Så lige nu kører jeg faktisk ude Java "tror jeg nok" og har indtil nu ikke haft brug for det, på de sider jeg har besøgt. Og det gælder også mine tre netbank forbindelser, Møns Bank, Nordea og Den Danske Bank.

Manse 9933 >> Startede med at kigge lidt på dine tip med hensyn til min båndbredde. Der er godt nok noget at se til, og umiddelbart kører mit net noget hurtigere i det daglige.. Men vil lige prøve at finjustere det en smule mere (skal jo pille rode hele tiden) *G*

Bjarne_H >> Sikkerheds opdateringen fra MicroSoft 811493 fjernede jeg for flere dage siden, men synes faktisk ikke at der var nogen forskel at mærke i hastigheden..

Tedd >> Jeg afinstallerede Norton Internet Security og geninstallerede det.. Tog alle reglerne fra det og satte dem på en efter en.. Og det hjalp faktisk en del på nogen sider..

Manse9933 >> Jeg havde allerede ændret indstillingerne i Kontrolpanel>system>avanceret>ydeevne>indstilinger>brugerdefineret og har ydermere fjernet flueben i "brug et baggrundsbillede til hver mappetype ( som jeg ikke synes gør den store forskel ) og lod derfor fluebenet være væk ! :0)

Manse9933 >> Da jeg umiddelbart ikke kører med jave konsollet mere, Vender jeg først tilbage til dit tip, hvis jeg bliver nødt til at installere det igen.. og linket har jeg allerede til mine tre Bankforbindelser. Har jeg placeret i hurtigstart menuen i proceslinien.. :0)

Så en stor tak til jer alle sammen for tippene..
Min XP kører meget bedre nu, og jeg har faktisk ikke nogen umiddelbare problemer, andet end at jeg synes min opstart er noget langsom.. Men der må jeg vist hellere lige oprette et nyt indlæg..
Jeg ville gerne tildele jer alle sammen nogle point, men kan jo desværre kun tildele dem til en af jer, så jeg har valgt at gøre det til Manse9933

Håber det er ok med jer andre ! :0)

Men nu vil jeg afslutte det her spørgsmål, men vender jo frygteligt tilbage om 5 - 10 minutter ! *GG*

Ha det rigtig dejligt alle sammen og husk at smile.. Sommeren er jo på vej !

Mvh. Palle

Godkendelse af svar
Fra : PGaard

Dato : 01-05-03 07:25

Tak for svaret Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-03 09:30

Hej
Du må køre med windows viretual macine vm ellers kunne du ikke komme ind
på freksempel nordea.
Her lidt mere at lege med>http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/default.asp

Manse9933 selv tak