/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
(Canellifos)
Fra : Christa.N
Vist : 1151 gange
500 point
Dato : 13-02-10 17:36

Jeg har fået lavet en anetavle med 6 generationer.

Da jeg så ordet Canellifos ved en ane, foretager jeg en Google søgning, men det eneste der kommer frem er et spørgsmål fra G. AA (der har lavet anetavlen for mig) på DIS....
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?7,603767,604779

Er der nogen der ved hvad det betyder ???

Svendborg, Langeland Søndre, Humble
Ses i kirkebogen for Humble 1892-1911 opslag 121
død Hanne Godtfredsen født Pedersen
født 8. juni 1840 i Kædeby datter af Peder Rasmussen (Canellifos)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 19:50

Citat
men det eneste der kommer frem er et spørgsmål fra G. AA (der har lavet anetavlen for mig) på DIS....

Og der står svaret jo også....

Enten en fejltydning eller tidligere efternavn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-10 20:59

Ikke noget Canellifos her:
"
Peder Rasmussen 51 Gift Dagleier, lever til dels med Familie af Almisse Tullebølle paa Langel
Anne Marie Hansdatter 50 Gift hans Kone her i S:
Marthe Pedersen 13 - deres Børn her i S:
Hanne Pedersen 10 - deres Børn her i S:
"
I 1850

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-02-10 23:24

Citat
Svendborg, Langeland Søndre, Humble
Ses i kirkebogen for Humble 1892-1911 opslag 121
død Hanne Godtfredsen født Pedersen
født 8. juni 1840 i Kædeby datter af Peder Rasmussen (Canellifos)

Kan du se det nu Svendgiversen (det er døde kvindekøn) næstsidst

Accepteret svar
Fra : gywerd

Modtaget 500 point
Dato : 14-02-10 18:04

Det eneste, jeg er ret sikker på, er, at der ikke står canellifos...

Det mest nærliggende synes at være:
Cariellifas
Cariellifes - eksisterende navn/søgeord jf google, jeg ikke kender betydningen af
Cariellifos
Coriellifas
Coriellifes
Coriellifos
Camellifas - eksisterende navn/søgeord jf google, jeg ikke kender betydningen af
Camellifes
Camellifos
Comellifas
Comellifes
Comellifos

Cariellifes er mit bedste bud, men det er jo ikke megen hjælp, med mindre vi har en sprogkyndig på kandu...

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 14-02-10 18:11

Carnielli er et italiensk efternavn, men det passer ikke med stavemåden...

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 15-02-10 09:25

Citat
Carnielli er et italiensk efternavn, men det passer ikke med stavemåden...

Hvor ville jeg ønske der kom en sprogkyndig ind her.....

gywerd har du et bud på, hvorfor Canellifos/fes/fas står i parentes ?

Godkendelse af svar
Fra : Christa.N

Dato : 17-02-10 12:33

Tak for svaret gywerd.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 20-02-10 00:37

Selv tak. Fik du den besked med angående Cancelisor (embedsmand ved et kanceli [regeringskontor/ministerium])?