/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel formel 2
Fra : Jimmy17
Vist : 649 gange
200 point
Dato : 13-02-10 07:39

Jeg har tidligere stillet et spørgsmål med en formel til excel jeg ville lave.
Det spørgsmål har jeg været nødt til at lade ligge, da der er fejl i det jeg har skrevet.
Beklager meget

Den rette spørgsmålbeskrivelse skulle være således:

Håber nogen kan hjælpe med en lille formel

Celle A1 = 15
Celle B1 = 27
Celle C1 = 32

De 3 celler er faste tal, som der ikke kan ændres ved. Dækker for 3 forskellige priser på et produkt

Så er der en indtastning i celle D1, hvor jeg skal bestemme om det produkt skal medregnes.
Det vil have betegnelsen J eller N for henholdsvis ja eller nej.

Celle F1 vil jeg kunne notere hvilken af de 3 celler den skal tage tallet fra hvis jeg skriver j i D1.
Dette vil jeg gerne gøre ved at bruge enten A, B eller C

Det jeg så noterer i cellen F1 skal videreføres til celle E1 med den valgte værdi
Det kunne være med egen formel i kolonnen E

Eks
Hvis jeg skriver B i F1, så popper tallet 27 op i E1

Altså celle E1 skal så være det tal jeg har valgt ud fra at skrive j i D1 og A,B eller C i F1
Eks.
Række 1
Celle D1 = j Celle F1 = B
Så ender jeg i A5 med tallet 27

Række 2
Celle D2 = j Celle F2 = C
Så ender jeg i B5 med tallet 32

Række 3
Celle D3 = n Celle F3 = (her skal der ikke udfyldes da jeg har valgt n i D3)
Så ender jeg i celle E3 får en tom celle eller tallet 0

Nogen, der kan greje den?

Accepteret svar
Fra : Hausbaer

Modtaget 210 point
Dato : 13-02-10 08:17

Hejsa

Denne her burde virke.

=HVIS(OG(D1="J";F1="A");A1;HVIS(OG(D1="J";F1="B");B1;HVIS(OG(D1="J";F1="C");C1;0)))

Mvh
Henrik

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 13-02-10 08:26

Tak for svaret Hausbaer.
Du er simpelthen bare genial.

Den virker

Hjælper jo også lidt når jeg stiller spørgsmålet rigtigt heh

Tak for hjælp og godmorgen

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 13-02-10 12:26

Det var så lidt.

Skulle du ha flere af den slags så bare skriv.. så prøver jeg at se om jeg kan finde formelen.

Mvh
Henrik