/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
oprettelse af kode
Fra : iwersen
Vist : 1162 gange
200 point
Dato : 12-02-10 15:42

Hej. Jeg har fået en router som efter at jeg har trykket på resetknappen bagpå fungerer udmærket.
Men der er ingen kode på. Hvordan oprettter man en kode, så ingen andre kan bruge min forbindelse? Den er af fabrikatet "linksys". Tak for svaret.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-02-10 15:44

Går i menuen på routeren http:/192.168.01

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-02-10 15:44

Nu laver Linksys jo en del forskellige routere, og der kan være en smule forskel.

Jeg antager at du ikke har fået manual med til den?

Men kan du se hvilken model der er tale om?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-02-10 16:13
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-10 17:35

Den kode du spørger om, er det en nøgle til det trådløse net? Krypter din forbindelse helst med wep som er bedre end wap, og skriv en nøgle (kode) eller lad Windows skrive en nøgle til dig, det gør du ved at klikke på Installer et trådløst netværk derhjemme eller på et mindre kontor, følg guiden og husk igen at vælge den stærkeste kryptering wap frem for wep hvis netkortet kan bruge det

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-02-10 18:20

Hvad med lidt mere sort kaffe O.V.N
Du sludre lidt i det!
Læs dit sidste indlæg igennem en gang til!

Du skriver det ene øjeblik at WEP er bedre end WPA, og i næste øjeblik er det omvendt!

Men inden kaffen - så SKÅL!

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 12-02-10 20:05

Hej severino dejlig at se der er nogle der er vågen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-02-10 20:28

Du skal ind i routerens menu. Her skal du så ind i området omkring trådløst netværk og finde krypteringen, hvor du indtaster din valgte nøgle.
Der er i reglen plads til 4 nøgler, som du kan skifte imellem efter behov, men du behøver kun den ene.
Hvilken kryptering du skal bruge, er et spørgsmål om hvad de tilsluttede trådløse enheder kan køre, og her skal du naturligvis vælge den bedste af dem, som alle enheder kan klare.

I denne her situation, kandu oprette en fil, hvor du gemmer de relevante oplysninger om dit neværk, så du let kan genoprette det, hvis du bliver nød til at pille ved RESET knappen.

Din nøgle skal normalt indskrives i HEX-decimal code, men nogle modeller tillader, at du indskriver i ren tekst, som roteren så selv oversætter til HEX-code.
Du kan også sætte yderligere grænse for adgang, ved at udnytte MAC filtret.
Du kan skjule dit netværks ID, også kaldet SSID, så du ikke er søgebar for fremmede hackere.

Men lad os lige vide, hvor langt du kan komme med den viden du har om router indstilling, så tager vi den der fra!

Kommentar
Fra : iwersen

Dato : 12-02-10 22:59

hej. I`m back.

I skriver jeg skal ind i routerens menu, og det ser ud til jeg skal tilslutte et kabel fra computeren
til routeren. Dette fremgår af det link "stouenberg" sendte.
Jeg prøver lige at følge den beskrivelse, og hvis det lykkes, får han pointene.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-10 23:43

Jeg må nødtvungen indrømme at jeg fik skrevet et indlæg fyldt med fejl undskyld det gik for stærkt, godt at spørger ikke har fulgt mine anvisninger wpa (ikke wap) er bedre end wep,
men det er altså korrekt at Windows kan oprette forbindelsen for dig, du skal så skrive den nøgle som Windows laver ind i routerens indstillinger og køre indstillingen på de eventuelle andre computere som må bruge dit netværk