/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
manglende internet forbindelse
Fra : nips
Vist : 509 gange
95 point
Dato : 06-02-10 09:08

Jeg har lige fået en ny HP dv7 computer. Det første jeg gjorde var at forsøge at komme på nettet for at få relevante opdateringer til windows 7, som er installeret, men pc'en kan ikke se min router men godt de øvrige i området. Jeg har så prøvet at diable routeren. Så kunne den ses på pc'en men jeg kunne stadig ikke komme på nettet. Jeg kan også blive tilsluttet til et af de ubeskyttede netværk i områdetr, men stadig ikke komme på nettet- heller ikke efter routeren har været afbrudt. (det er en handling jeg ofte må foretage med min gamle HP, som også godt kan markere tilsluttet med høj aktivitet, og alligevel ikke kan finde IP adressen), - men det virkede ikke på den nye. Jeg har ingen problemer med den gamle pc, og min datter har just været på mit netværk uden problemer med sin spritnye Acer også med windows 7.
Har I et forslag til løsning af dette problem. Min router er en Linksys WRT54G.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-02-10 09:14

få dig en ny router. det må være den det er galt med når du også havde problemer med den gamle pc.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-02-10 09:28

det KAN være du ikke har tændt for netkortet på den bærbare

du akn se routeren i det tilfælde som jeg forstår dig, men derfor skal

den trådløse på maskinen tændes før det kører

håber det er derfor

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 06-02-10 09:53

på min hp er der lige under skærmen til højre et tegn der ligner en "sender" den skal lyse blå
hvis den lyser rød skal du trykke på den for at aktivere den
hvis det ikke er det skal du ind i netværk i windows

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-02-10 10:23

Sikke en gang torden snak.
Hvis du kan se andre netværker, SÅ ER DER tændt for netkortet.
Når du får et højt signal fra eget netværk så HAR du forbindelse med din router. Men du bliver bare ikke lukket gennem routerens GATWAY og ud på nettet.

Det mest sandsynlige vil være indstilling af din router. Slå alle filtre og sikkerhed fra, genopret forbindelsen gennem routeren, og marker denne forbindelse i din PC, som det fortrukne netværk, og at den skal koble sig op til dette AUTOMATISK.

Bruger du MAC filter, så husk at registrere maskinen i filtret.
Check også for opdatering af firmware i routeren.
Når alt køre som det skal, så slå sikkerheden til igen, gerne kun et ad gangen og sikre dig, at du stadig kan komme på, for så opdager du hvor det er skoen trykker, hvis du bliver hægtet af!

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-02-10 10:28

Torden eller ej

så er det altså det der KAN være.....

beklager jeg selv har løst problem på den måde....i praksis...

Kommentar
Fra : nips

Dato : 06-02-10 11:18

Jeg ved ikke hvad der sker, men nu har jeg været inde i routerens opsætning og disabeld den, men i denne omgang har det ikke gjort nogern forskel. Jeg kan stadig ikke se den i oversigten. På pc'en under 'administrer trådløse netværk', er den oprettet ligeledes uden sikkerhed. Jeg har haft routeren afbrudt, og pc'en genstartet uden ændring.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-02-10 13:18

Citat
det KAN være du ikke har tændt for netkortet på den bærbare

Lad os lige få lynet til at slå ordentligt ned.
Hvordan vil du få et trådløst netkort til at søge netværker, hvis det er slukket???
Du kan heller ikke høre radio, når der er slukket, eller har du tinitus?
Prøv lige at forholde dig til virkeligheden!

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-02-10 13:43

Nu synes jeg ikke der er grund til ikke at holde en ordenlig tone

Det kunne jo være jeg ikke lige har udtrykt mig på en helt korrekt og teoretisk vis

som flere ønsker og TIT gør tingene indviklede..

Hvis du sidder med din bærbare, og kan se en router, og EVT. skrev jeg også, ikke har trykket

på den antenne.knap kan du LET "risikere" at kunne se routeren uden der af den grund er forbindelse...trykker man på den, kommer forbindelsen...hos mig..

Og det er så lige min virkelighed...Torden eller ej

Kommentar
Fra : nips

Dato : 06-02-10 14:58

Jeg kan ikke lige blive klog på om det er hinanden I kommenterer - eller mig. Hvis det er tonen fremover er jeg stået af. Jeg troede man kunne henvende sig med alle grader af uvidenhed uden at få en spand vand, eller det der er værre, smidt i hovedet. Da jeg disablede routeren i går kunne pc'en pludselig se min router , den figurede klart og tydeligt i oversigten over netværk, men det gør den ikke i dag, og jeg kunne blive registreret som tilsluttet. At disable går på routeren i al almindelighed, og ikke på krypteringen er det vel en ærlig sag ikke at vide, når man som jeg er en ældre person, ikke med tinnitus men med høreapparat.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-02-10 15:36

Et høreapperat er ikke en betingelse eller en hindring! - Jeg har selv på begge ører!

Jeg vil gerne tilstå, at opbygning af netværk er ikke let for begyndere, og slet ikke hvis det skal være trådløst. - Der er så mange faktorer man skal sætte sig ind i, og forstå.

Din router har indbygget en hjælpefunktion, som giver en forklaring på de funktioner som du kommer ind i. De er godt nok på engelsk, men det er der råd for.
Du kan kopiere den engelske tekst ind i http://translate.google.dk ogfå det oversat til dansk, eller du kan installere google's translator toolbar i browseren, så når der kommer noget tekst, trykker du blot på "oversæt". - Men vær opmærksom på, at der kan forkomme omvendte ordstillinger og ord som oversættes med andet. - Eks.: Port som er et kommunikationsled, vil oftest blive oversat med havn, hvilket kan være rigtigt, men er forkert i denne her forbindelse.

Læs din brugsanvisning og hjælpemenuen i routeren, og kom så igen (hvis du tør)
Selv om tonen her på kandu er kærlig men hård, så er det ikke tinitus alt hvad der er skinger!

Kommentar
Fra : nips

Dato : 07-02-10 08:13

jeg vil lige oplyse om, at selv om man disabler under security,så er routeren i sig selv ikke disabled, den er stadig registreret som enabled. For øvrigt er jeg på nettet lige nu via en usikret forbindelse, mens min egen stadig ikke vises. Den kunne min Wii til gengæld finde uden problemer i går.