/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Diverse problemer med vista ultimate
Fra : noltus55
Vist : 482 gange
300 point
Dato : 04-02-10 23:17

Hej
Jeg har lige installeret Vista ultimate på en lidt ældre maskine,det kører fint,med få undtagelser

MB: MSI-6717 (746fx ultra)

Når jeg slår usb 2 til i bios så fryser den under opstart,den har dog en enkelt gang nået til skrivebordet,på status linien komme så "fundet ny hardware etc..." frem,men da frøs den også

Har installeret IE8 men den gemmer ikke mine login oplysninger,træls når man har et 40 cifret password,nej spøg,men træls,det må være noget sikkerheds relateret,men har rodet lidt rundt uden resultat

Har installeret SP 1 og SP 2 +de opdateringer der er kommet efter

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-10 23:51

Gør som Microsoft, skråt VISTA!!!
Skal du have noget af det bedre, så vil Windows 7, være langt bedre, den kræver mindre kræfter end VISTA.
Ellers er XP jo ikke helt af vejen.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 05-02-10 00:55

Var det et svar,for så har du ikke forstået spørgsmalet

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 05-02-10 01:00

Ikke desto mindre et godt råd :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-10 01:16

Ja Severino har givet det bedste svar du kan få, ud med Vista og ind med Windows 7, Vista var en ups for Microsoft og det er en af grundene til at Windows 7 kom så hurtig efter

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-02-10 05:57

har du nok ram i den maskine, min 2 gig ram til vista. gerne 4 gig. ram

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 05-02-10 09:56

Har ram nok,nu er det ikke min maskine og vedkomne vil have vista,i windows score ligger den på 3,9 så det er nok ikke problemet,og ikke flere "bitche vista " svar

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-02-10 17:56

Har du installeret driver cden til bundkortet. Det kunne tyde på at det er er problemet ligger. Men selvfølgelig hvis du ikke kan komme frem til at installere må du jo lige Diasble usb i Bios og efterfølgende slå dem til igen.

Vista er ok, men jeg medgiver at Win 7 er væsentlig bedre. Men vil alligevel mene at Vista hvis man har det rigtige grej og drivere og den altid er opdateret med det sidste fra MIcrosoft så er den ok. Har ikke haft de store problemer, (hmm) men alligevel sværmer jeg mere til Win 7.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 06-02-10 00:57

har løst problemet,var mine ram der ikke spillede,så spørgsmålet er annuleret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-10 01:57

Citat
Har ram nok,nu er det ikke min maskine og vedkomne vil have vista,i windows score ligger den på 3,9 så det er nok ikke problemet
nu vrøvler du, det er ikke din maskine - men dine ram som ikke spillede, men du kan jo annulere hvis du vil, selvom Edison kom med forslag om ram, og det var jo der problemet var

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 06-02-10 10:23

(kl)o.v.n jeg vrøvler ikke,da jeg tog min ene ramklods ud,så kørte det,men du ved jo også alt om min maskine,sjovt nok du ikke kunne løse så simpelt et problem

Annuller spørgsmålet
Fra : noltus55

Dato : 06-02-10 16:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål