/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Selvkørende USB ?
Fra : refi
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 02-02-10 09:56

Har et par fotorammer der naturligvis kan vise billeder og selv skifte i det interval man nu bestemmer...

Meningen var nu at bruge disse USB pinde (eller DVDer) i TVskærme med USB tilslutning (eller indbygget DVD) men helst USB....

Problemet er så at få disse til at skifte automatisk

TVerne kan sagtens vise billederne men skal jo skiftes manuelt
Et f.eks. PowerPoint show vil jo ikke køre uden Win (og det er ikke i TVet )

Findes der nogle programmer der selv vil kunne køre ????

Hvad bruger man i fotorammer ???

Gode ideer tak og som sagt HELST til USB....

TVet skal kunne køre HELT SELVSTÆNDIGT uden andre ledninger end strøm....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-02-10 12:57

Der findes en enhed som kan klare dette. Jeg har en som jeg købte hos ALDI. Der er indbygget billedfremviser i den, så den kan lave et slide-show. Der er både universal kortlæser og USB indgang.
Men den kræver lige en ledning fra enheden til video indgangen på husaltret!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-10 13:45

Se det var så det der skulle undgås....

Den skulle jo helst fungere blot ved indstik i TVet....

Ideen er 2 store skærme der skal kunne flyttes efter forgodtbefindende og blot tilsluttes en stikkontakt...

Da det er muligt i fotorammer må det da for pokker være en simpel løsning - men hvordan

Hvad med UBUNTU-live på en stick - vil det kunne fungere i et TV..... ???????

Eller mangler processoren stadig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-10 14:43

Ubuntu er ganske vist selvkørende, men om der er nogen processor at køre på i det TV ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-10 14:46

Jeg har endnu ikke afprøvet vores USB indgang i TV - men den kan jo hente og vise film (tror jeg) så billedevisning bør den kunne.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-10 15:17

Ja ja, REFI
Hvis mit forslag ikke er godt nok, så vil jeg forslå, at du venter et par år, så skal det nok vise sig, at et TV kan klarelangt flere løsninger på problemet.
Der sker hele tiden fremskridt og udvikling i den retning. Der skabes hele tiden nye kunstige behov!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-10 16:29

Citat
så vil jeg forslå, at du venter et par år

Det var jo det jeg ville undgå

Men er der ingen der ved HVORDAN fotorammer fungerer ?????

Citat
men den kan jo hente og vise film

Ja - det tror jeg heller ikke er problemet - men billeder er jo ikke film.....

Så muligt man blot skulle "fremstille" billederne som en slags DVD-film (hvis muligt)

De vil jo så ikke køre "uendeligt" (loop) men vel max. et par timer......

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 29-03-10 17:58

Tak for svaret severino.

Jeg må jo vente til det bliver opfundet