/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SMTP Server (Hjemme host)
Fra : PandaD
Vist : 824 gange
160 point
Dato : 01-02-10 19:19

Hej.

Jeg har en "Server" til at stå herhjemme, der er installeret Windows 7 på den, mange vil nok spørge hvorfor jeg ikke har en Windows Server på den, men det kan jeg ikke svare på nu når jeg tænker mig om.

Jeg er til daglig på 3 forskellige netværk, dvs 3 forskellige ISPer, eftersom jeg har serveren til at stå herhjemme kunne jeg godt tænke mig at hoste min egen, men jeg har prøvet utallige programmer som skulle være en smtp server, men det har ikke virket.

Programmet skal kunne følgende
Modtage Mails Lan og så sende den videre via min ISP smtp.
Modtage Mails WAN og så sende den videre via min ISP smtp.
Skal kunne oprette brugere med password så alle ikke kan bruge min smtp server.
Skal kunne køre på Windows 7,

Hjælp mig, Jeg er ved at uddanne mig som it supporter, bare så ikke tror jeg er newb :D

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-10 19:31

SME 7,4 kan alt det du vil.
http://wiki.contribs.org/Main_Page

Vi har kørt med ugave 5 for nogle år siden her i netværket.
www.gratisdns.dk kan henvise domænet til din IP/server

mail
hjemmeside
ftp
fungerer som alm. router (der skal bruges to netkort eller et dobbelt)
firewall
browserstyret

På siden findes en manual.

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 01-02-10 20:41

Eyvind er det mig der har læst forkert eller er dette et linux styresystem?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-10 21:58

SME server er baseret på Linus og kører selvstændigt på en comp.

Men nu ser jeg at den skal køre på win 7 - så den kan du ikke bruge.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-02-10 12:26

jeg bruger nogen gange smartermail, den kan det du søger
http://www.smartertools.com/

der er visse begrænsniger i gratisversionen men se om ikke den opfylder dine krav

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 02-02-10 19:40

Eyvind okay, Som du selv skrev det skal være til Windows.
EXTERMINATOR, det er et meget nice program, men jeg kan også sende til Lokal serveren, den sender det bare ikke videre. Lidt mærkelig synes jeg,

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-02-10 21:07

Citat
men jeg kan også sende til Lokal serveren, den sender det bare ikke videre.

ikke forstået, kan du omformulere

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 02-02-10 21:27

Jeg kan sagtens sende til Servern(Programmet) men den sender bare ikke mailen videre via min ISP Smtp.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-02-10 21:31

Hvilken isp, mange kræver at du bruger den alternative port

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 02-02-10 21:35

Fasttv - Fiber

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-02-10 21:42

kan ikke lige se noget om porte på fasttv men prøv engang at sætte smarthost til port 587

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 06-02-10 12:46

Jeg fik det ikke til at virke, har installeret exchange istedet.

Tak for hjælpen

Annuller spørgsmålet
Fra : PandaD

Dato : 06-02-10 12:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål