/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Granner - lær mig det publisher trick
Fra : Eyvind
Vist : 639 gange
100 point
Dato : 01-02-10 14:38

Granner01 - du må lige lære mig det trick med at åbne publisher filer i openoffice.
Jeg har lige prøvet...............................virker ikke
Det er pub 2000 til OO 3,1

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 01-02-10 15:07

Jamen var der ikke noget me at du har en tidligere version af Publisher?
Hvis du har - hvorfor bruger du så ikke den?
Det betyder ikke noget om den er ældre end din nye Office.
Ammitz

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-02-10 15:12

Man kan kopiere samtlige "bokse" i Publisher og sætte dem ind i Word - så det er måske dén funktion, der også bruges til OpenOffice...? Prøøv det, Eyvind

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-10 16:05

Eyvind

Det er den der med at kopiere boksene og så sætte dem ind i Word. Jeg har lært det på et kursus, og hold så fast, det var publisher 97 og den første udgave af åben office. Kurset var i foråret 98.

Jeg har ikke åben office nu. Så jeg har ikke mulighed for at prøve.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-10 16:12

Ok Moster - men det kommer ind som et billede.
Og det kræver jo at man har begge programmer til rådighed.

Jeg troede at Granner havde et trick med at åbne en publisherfil i OpenOffice.

Kom så Granner og fortæl fortæl.

Men jeg har da lidt forskelligt Publisher udgaver:
95 / 97 / 98 / 2000 / XP / 2002 / 2003 .......................men ingen 2007

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-10 16:56

Tak for svaret granner01.
Ok Granner - men så kan man ikke benytte overflow til næste box.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-02-10 21:04

Prøv at samle alle boksene i Pub., og så flytte dem alle på een gang. Så går du ind i (Word) Tegning, Gruppering og opløser boksene. Sådan gør jeg i 2003 udgaverne (dog ikke OpenOffice, men Word). Jeg kan redigere i alle boksene. Overflow, tror jeg ikke, findes i Word..... eller hur?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-10 21:30

Jeg har prøvet at kopiere bokse over, også samlet.
Men jeg drømte om at det kunne lade sig gøre at direkte åbne Publisher.
Men det kan man altså ikke.