/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opgradering fra Vista til WIN 7
Fra : finnhans
Vist : 543 gange
225 point
Dato : 28-01-10 11:44

Jeg har opgraderet fra VISTA til WIN 7 - hvilket har meført, at min PC's opstart er blevet endog meget meget langsom - uden at jeg kan finde ud af, hvorfor.
Løsningscenter, defrag og antivirus gør ingen forskel.
Kan "en eller anden" hjælpe?
Finn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-10 13:09

Er alle drivere installeret, for det kan være dem den leder efter.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-01-10 13:30

Hvis jeg var dig ville jeg formatere maskinen mens du læser Win7 ind. Du skriver du har opgraderet, hvordan har du gjort det?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-01-10 13:31

Citat
Jeg har opgraderet fra VISTA til WIN 7

som nyinstallation eller bare oveni vista?

Den første er altid at foretrække men kræver som allerede nævnt at du installerer de rigtige drivere.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 30-01-10 06:34

du skal nok lave en ordentlig manauel oprydning,. du har på dit c drev flere gamle mapper feks.
windows.old. dem skal du slette.

Kommentar
Fra : finnhans

Dato : 30-01-10 10:24

Hov - her smuttede tilsyneladende mit ny indlæg - så jeg prøver igen.
Jeg har upgraderet fra Vista til 7 via original indkøbt CD.
Naivt - gik jeg ud fra, at alle nødvendige drivere o.l. automatisk blev hentet ved upgraderingen.
Min PC (HP 64-bit) har to HD, C og E (D=FACTORY_IMAGE) - hvis jeg nu vælger at ny-installere W7 - bliver så både C og E formatterede i denne proces eller kan jeg flytte andre programmer og egne data fra C til D uden at de bliver berørt ved ny-installeringen?
- og kan jeg stadigvæk benytte min program Cd med 7'eren til denne ny-installering?

Jeg går ud fra, at ved en ny-installering slettes alle gamle mapper (som edison omtaler) og alle relevante drivere indlæses (eyvin og examinator) og også tak til granner01.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 225 point
Dato : 30-01-10 11:02

Naivt - gik jeg ud fra, at alle nødvendige drivere o.l. automatisk blev hentet ved upgraderingen.
>>>>Win 7 og andre styresystemer har nogle standarddrivere med så comp. lige kan køre.

Min PC (HP 64-bit) har to HD, C og E (D=FACTORY_IMAGE) - hvis jeg nu vælger at ny-installere W7 - bliver så både C og E formatterede i denne proces
>>>>D er et fabriksspegl af din Vista installation til genoprettelse når du kører Vista på comp.

>>>>Hvis du vælger at ny installere og peger på C: vil kun C: blive formateret, D: og E: vil ikke
berøres. (dog er det ikke sikkert at recovery funktionen stadig virker for den "gamle Vista"

eller kan jeg flytte andre programmer og egne data fra C til D uden at de bliver berørt ved ny-installeringen?
>>>> Du kan ikke flytte programmer over på en anden partition eks. E: men alle datafiler som ikke er program afhængige kan flyttes

- og kan jeg stadigvæk benytte min program Cd med 7'eren til denne ny-installering?
>>>> Jeg kender ikke den indkøbte win 7

Jeg går ud fra, at ved en ny-installering slettes alle gamle mapper (som edison omtaler)
>>>>Ja

og alle relevante drivere indlæses (eyvin og examinator) og også tak til granner01.
>>>>Nej de inlæses ikke automatisk men kan sikkert hentes bagefter hos HP

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-10 13:54

Når du installerer et styresystem på en HD/partition så vil den blive formateret. Du kan flytte dine dokumenter til en anden HD/partition, så vil de ikke blive slettet der. Installerede programmer kan ikke flyttes. De må installeres igen.

Med hensyn til programmer. Jeg har gjort mig til vane at have alle mine programmer liggende i mapper på et eksternt drev. Også dem jeg downloader, jeg installerer den aldrig direkte fra nettet. Alle programmer gemmes i en mappe inden de installeres. Så har jeg alle programmer når der er formateret. Jeg har også alle driverne liggende i en mappe på en ekstern HD.

Godkendelse af svar
Fra : finnhans

Dato : 30-01-10 15:05

Tak for svaret Eyvind.
- havde jeg kunnet dele points havde granner01 også fået
Finn