/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Zepto TV m fejl
Fra : Krummen
Vist : 1928 gange
100 point
Dato : 25-01-10 19:20

Findes der nogen steder hvor et Zepto TV kan blive repareret.

Zepto er konkurs og deres reparationspartner InfoCare har ikke reseervedele og får heller ikke penge for evt. reparationer. Der er ikke rigtig nogen, som garantien kan tørres af på

Men en bekendt til mig, har været så uheldig at købe et TV lige inden de gik konkurs, og har nu et TV med fejl på skærmen og kan ikke få det repareret hos InfoCare.

Er der hjælp at hente nogen steder????

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-10 21:40

Citat
Findes der nogen steder hvor et Zepto TV kan blive repareret.

Nu er et TV vel et TV - så mon ikke der er en del der kan det....

Men det var måske en garantirep. der er tale om ? I så falf er der nok ikke meget at gøre.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-10 21:53

Han kommer selv til at betale for den rep. Men find en privat reparatør, de er ikke så dyre.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-01-10 22:23

Jo tak for rådene, men hvis skærmen skal udskiftes, så er der vel ikke så meget at gøre. De produceres vel ikke mere. Ja det var en garantireparation, men det kan ejeren godt glemme, og må selv til lommerne. Men når man for ca. 2 mdr. side gav 10.000 kr for et TV så er det bedre at ofre en rep på det frem for at skrotte det.. Jeg må prøve at henvende mig på et TV rep værksted.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-10 22:28

Zepto har jo ikke selv fremstillet komponenterne - så det er vel et spørgsmål om at finde ud af hvor de kommer fra ( i China )

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-01-10 22:43

LOOL Kina Ja det er jo lige det der er problemet. Vil hellere en tur til Mauritius.

For forståelsens skyld, så bor ejeren i Nordjylland og TV'et står i Ballerup til rep, men de har ringet og bedt om at det bliver afhentet og det er så mit lod

Jeg var jo så smart at købe et LED Samsung til 12.000 kr. for 3 mdr. siden. Det kan nu købes for 9.000 kr. men jeg er sikker på at Samsung ikke går på røven i min tid

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-10 20:31

..og så er der min veninde ...bare for liiiige at kuppe opmærksomheden i dette spørgsmål

..som har købt en bærbar Zepto med Vista installeret.

Der fulgte en 'gratis' opgradering til Win 7 med, men så gik Zepto på røven ...med Carsten Ree (Den Blå Avis) og hele pibetøjet.

Så hvor får hun nu den lovede Win 7 opgraderings disk?

Der medfulgt selvfølgelig et 'serienummer' man skulle kunne 'aktivere' Win 7 med ..når den arriverede fra Zepto ...men hva' nu?

(Undskyld den utidelige indblanding Krummen. Jeg synes dog det falder lidt inden for emnet ..oder? )

Hjælp betales gerne med rigeligt ..af de ubrugelige kandu påængår

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-10 20:36

Jeg mener ...Windows er jo ikke et decideret Zepto anliggende... Der må jo være betalt 'forud' ???

Microsoft og dermed Bill G. 'forærer' jo intet væk ...uden at tjene

Hvem 'hæfter' ifrb. med en konkurs ..når det handler om 2. eller 3. part's produkt inkluderet i købsprisen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-01-10 21:25

Nej det er OK Molo - Ouh ha - der er åbenbart mange som får en lang næse ved Zeptos konkurs. Jeg hentede Tv'et i dag og fik en fornuftig snak med en medarbejder hos InfoCare. De kan sagtens reparere apparatet, for de har i tusindvis af reservedele liggende, men disse er "låst" i konkursboet og må ikke røres så længe boet bahandles...formentlig i Sø & Handelsretten. Der kan nemt gå et år før sådan et konkursbo er færdigbehandlet. Kurator har jo aldrig travlt. Han er jo timelønnet

Når reservedelene frigives vil der sikkert blive mulighed for reparation af defekte apparater, men der er ingen garantidækning, så det er for ejers egen lomme. I dette tilfælde mente han det var LCD modulet der var gået og et kvalificeret gæt fra hans side var, at det ville koste 2.500 kr + montering og moms. Det kan hurtigt løbe op i 4.000 kr. og så må man jo gøre op med sig selv, om man synes det kan betale sig. Et tilsvarende nyt apparat vil formentlig om et år koste ca. 7.000 kr og så følger der en garanti med på hele TV'et. Så man må vist ty til frasen....Man kan ikke vinde hver gang. Bad luck....videre. Det er snart forår

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-01-10 21:28

Citat
men der er ingen garantidækning, så det er for ejers egen lomme
Jeg mente, at en evt. reparation ikke ville kunne dækkes ind under Zeptos fabriksgaranti

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-10 21:34

Citat
Jeg mener ...Windows er jo ikke et decideret Zepto anliggende

Jo - det er forskelligt hvordan de har erhvervet rettigheder til at lægge software på maskinerne....

MS hæfter IKKE for disse opgraderinger - det er forhandleren der hæfter....

Og i DK er der INGEN der har gratis opgrading fra MS.... Det er der i visse andre lande....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-10 21:56

Vi har en bærbar, nyligt indkøbt med Vista, og vi bestilte en opdatering til Win7 fra Acer. De skrev at der ville gå nogle måneder. Der gik et par måneder, så fik vi brev fra acer at prisen var forkert og at opdateringen derfor ikke ville komme. Så vi fik aldrig den opdatering.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-01-10 21:59

Afslutningsvis skal det lige nævnes, at man ikke reparerer på et modul, men udskifter det. Så det med at gå til en TV reparatør dur ikke

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-01-10 22:00

Hvis nogen har interesse i at kigge med så lukker jeg først i morgen.

Godkendelse af svar
Fra : Krummen

Dato : 28-01-10 01:49

Tak for svaret refi.