/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Adobe fil med hængelås
Fra : GizmoPro
Vist : 784 gange
20 point
Dato : 25-01-10 18:30

Hejsa jeg har et adobe dokument jeg ikke kan få lov at udskrive.
Er der en måde jeg kan låse dokumentet op, så jeg ikke skal læse det på min pc?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-01-10 18:49

Hvis det er en pdf fil kan den godt være låst så den ike kan printes ud.
Den kan også være låst så den kræver et kodeord, for at du kan låse den.
Hvilken type fil er det?

hawaii7

Kommentar
Fra : GizmoPro

Dato : 25-01-10 19:39

hej igen.
Den ligger herinde http://stepheniemeyer.com/midnightsun.html
Står som Midnight Sun Partial Draft.

Håber det hjælper?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-10 20:32

Det er låst mod udskrivning - som du også kan se, har vedkommende også fortalt, at materialet er copyright. så derfor er det helt sikkert låst.

Citat
This material is copyrighted by Stephenie Meyer

Hvis du gider, kan du højst sandsynligt foretage Copy/paste til et word dokument, men det er mange hundrede sider!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-10 20:37

Når du åbner dokumentet, kan du også øverst til venstre se en hængelås.
Trykker du på den, får du at vide at "Du kan ikke redigere, udskrive eller kopiere dette dokument".

Kommentar
Fra : GizmoPro

Dato : 25-01-10 21:06

Jeg havde godt set den hængelås. Jeg håbede bare man kunne printe det ud... Så der ikke skal læses over 200 sider på computeren...

Æv! Men tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 26-01-10 02:09

Stakkels Windows brugere jeg kan da sagtens printe den pdf fil fra min Ubuntu testede lige med en enkelt side som var åbnet i Dokument fremviser/Evince:
http://projects.gnome.org/evince/

Godkendelse af svar
Fra : GizmoPro

Dato : 28-01-10 19:50

Tak for svaret o.v.n..

Det virkede sørme!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-01-10 01:30

Selv tak - du havde altså mulighed for at starte en Ubuntu computer og printe?