/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Win7 : Jeg VIL ha' Outlook Expres igen
Fra : baksen
Vist : 680 gange
200 point
Dato : 24-01-10 18:44

Ny PC - med Win7.
Ved godt at Outlook er død, og kender de fleste alternativer (Opera, Thunderbird m.m.)
Har install. en Outlook 2003 - fungerer ok, MEN mangler muligheden for at benytte flere konti bag passwords ... og DET kan Outlook 2003 ikke klare

Er der "nogen" der kender et mail-program, der kan håndtere flere konti (bag passwords) ?

PS: Og ja ved godt, at Bill Gates nu har besluttet, at vi alle skal bruge Live Mail - men den køber jeg ikke .....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-01-10 18:53

Selvfølgelig kan Outlook 2003 da klare flere konti, men hvorfor skal de være med samme password.
Outlook 2003 kan da mindst det som Express kan og meget mere til.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-01-10 18:55
Kommentar
Fra : baksen

Dato : 24-01-10 22:14

Hej
Tak for linket - der er jo inge ngrund til at opfinde den dybe tallerken flere gange - har tjekket mange forskellige steder (Googlet) me nikek lige denne link.
Der er jo mange der er "frustrerede" over Outlook Expres' bortgang ...

Ja, Outlook 2003 kan klare flere konti, men hvis de skal "separeres" under forskellige passwords kræver det - såvidt jeg kan se - at der oprettes flere brugere på PC'en og at der skal logges af og på for at komme til de forskellige mail-konti. I OE kunne det gøres uhyre enkelt ... :-=

Har overvejet at installere IE 6.0 (hvor OE følger med) og så efterfølgende opgradere IE til nyeeste version, gad vide om det kan lade sig gøre (uden problemer) ?

Afventer lige eventuelle flere forslag og kommentarer før jeg lukker spørgsmålet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-10 00:21

Jeg har IE 6 nu og hvis jeg opdaterer til 8 ændrer det ikke på outlook ekspress.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-10 00:22

Hvad sker der hvis du forsøger med dette link? Du bør sikkert vælge at køre programmet som under en ældre version af Windows, for eksempel XP:
http://www.tucows.com/preview/194179
jeg har XP med Outlook Express så jeg kan ikke afprøve hvordan filen vil reagere på en nyere Windows

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-01-10 17:47

I min Outlook 2007 har jeg da bare flere email konti. Både en Gmail, en Hotmail og min konto fra udbyderen TDC og de håndteres da fra en og samme brugerkonto. De modtager da i det samme program, jeg har blot oprettet forskellige mapper og oprettet regler for hver konto, så de ryger i de forskellige mapper afhængig om det er Gmail, Hotmail osv.