/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pentium 3 eller 4 hvad er hurtigst
Fra : asbjoren
Vist : 378 gange
50 point
Dato : 27-04-03 07:40

mange siger at Pentium3 er hurtiger ind Pentium4, er det rigtig ??. Men hvad er så bedst amd eller Pentium ??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-04-03 09:57

Jeg tvivler... men det er ikke første gang en ældre Pentium er hurtigere, men stadigvæk P4 skulle være toppen.
Hvad angår P4 impd AMD, så har Alt om Data No.4 udgivet en test om netop lige dette emne "Athlon 3000+ mod Pentium 4 3,06 GHz: Titanernes kamp" Her taber AMD stort, men en ret så god art. http://www.aod.dk/articles/article.aspx?id=4600

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 27-04-03 13:45

Pentium styrer klart showet. AMD er skrøbelig, bliver meget meget varm, og leverer ikke den hastighed, navnet antyder (eks. XP2000 = ca. 1600Mhz). Pentium har to udgaver af P4'eren på markedet. Skillet er mellem 2,0 og 2,2 GHz. Dem på 2.0 og derunder har en mindre fsb og tænker langsommere, hvorimod med 2.2+ GHz gør det klart bedre. Det kan også bedst betale sig at indvestere i 2.2+ (=2.2 og derover) da en 2.4 koster ca. 1450kr. (dem med en lavere fsb er underligt nok, nogle gange dyrere). Så det kan klart anbefales at købe Pentium 4, da de formegentlig falder endnu et hak i pris, da Pentium snart lancerer deres nye Prescott.

/ZeroXP

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 29-04-03 08:29

hey asbjoern!

Man kan ikke rigtig ligge ord på hvilken cpu der er bedst... Det kommer helt an på hvad du skal bruge den til... F.eks. er AMD bedst til at klare hurtige bevægelser, så er du spillenakoman og leder efter en ny cpu, kan jeg anbefale den her: http://www.watercooling.dk/shop/productinfo.asp?id=553 Den er billig, og kan overclockes en DEL uden ekstra strømforsyning.
Har du derimod med krævende opgaver at gøre såsom store 3D-opgaver eller meget grafisk, ja så er Pentium bedst...

Men igen, det er smag og behag... og jeg står faktisk også og leder efter en ny cpu, men har mine øjne rettet mod den på linket

MVH Ostemanden