/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NTLDR manger :(
Fra : smileyDKK
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 17-01-10 18:19

hej alle sammen
jeg har et lille problem jeg kunne godt tønke mig at formater min computer men jeg kan ikke da jeg mangler NTLDR og min computer kan ikke læse nogle cd eller dvder ind så det hjælper ikke at i siger at jeg skal brænde en cd da jeg ikke kan så mit spørgsmål er der en anden måde jeg kan formater den på på forhån tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-10 18:22

Hvis du ikke kan bruge CD eller DVD, hvordan vil du så installere styresystem når du har formateret din PC?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 18:23

Læs her det er en ekspert som skriver der: http://www.helgec.dk/ntldr.html

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-10 18:23

Og så læs lige her:

http://www.helgec.dk/ntldr.html

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-10 18:25

Se der er vi enige.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 18:28

Jow jow vi kan skam godt være enige HelgeC ved hvad han skriver om

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 17-01-10 18:38

mit cd drev virket men efter jeg indstaleret et spil og efter jeg havet gjort det virket det ikke mer og det er helt nyt så det burde virke i nu jeg får bare at vide at NTLDR mangler når jeg vil formater den nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 18:40

Og så gør du nøjagtig som HelgeC skriver, så bliver det problem løst

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 17-01-10 22:10

jeg har bare lige en ting til jer og der er Tak for lort nu kan jeg ikke en skid med min computer sådan nogle nar røve godt man har en computer mer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 22:19

Ja det er jo selvfølgelig vores skyld at du har fjumret eller ikke gjort som du skulle

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 17-01-10 22:29

jg gjore lige præsis som der stod

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-10 23:07

Så skal du bebrejde Helge, for det var hans råd vi gav dig.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 18-01-10 07:23

Når jeg har været ude for problemet med manglende NTLDR har jeg simpelthen smækket XP-skiven i og formateret, men da du ikke kan bruge dit dvd-drev, har du ikke den mulighed. Du kan køre engang Killdisk fra en diskette - hvis du da har et diskettedrev, og så kan du igen installere XP på normal vis. Vil/kan du ikke Killdiske, kunne du forsøge med XP's startdisketter, men de kræver igen at du har diskettedrev.

Men at Killdiske kræver jo, at du allerede har back-up af ALT på din HD.

Kommentar
Fra : nesuno

Dato : 18-01-10 11:16

Helge skriver jo også dette på sin side:

Vær opmærksom på at cd-en kan kun starte din computer hvis du kan boote fra cd-drev og din installation ligger på c-drevet. Hvis ovenfor anførte betingelser er til stede og computeren ikke vil boote er problemet ikke at NTLDR mangler, men noget helt andet, sandsynligvis en korrupt partitionstabel

Nu er der jo normaltvis, hjælp vi prøver at give hinanden, og det er op til en selv om man vil bruge det eller ej.
Hvis man er usikker på et sådant indgreb så lad dog være, og lad en der ved noget om det vise dig det, istedet for at blive sur.

Kommentar
Fra : smileyDKK

Dato : 18-01-10 13:47

hej jeanettesmor
den der Killdisk hvor kan man hente den eller er det noget man selv laver ???

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 18-01-10 15:20

Du henter den her:

http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

Den gratis version fungerer fint og er tilstrækkelig til privat brug.