/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
helt utroligt, næsten ingen svar er ok
Fra : smuller54
Vist : 1209 gange
50 point
Dato : 15-01-10 22:40

Det er dog helt utroligt.
Der er ganske få spørgsmål som er besvaret og afsluttet. Især inden for den sidste uge.
kan være fordi jeg ikke har de kategorier, hvor det sker.

Ikke for at det skal misforstås, som om at jeg skynder på nogen, men er det bare mig, som "sys" det er ekstraordinært få afsluttede og ikke mindst aktive tråde der er p.t.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-01-10 22:43

Når jeg skriver aktive tråde - mener jeg selvfølgelig- nogen der er gang i, men bare ikke afsluttet.

og i det samme blev solsorte afsluttet :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-10 22:45

Dit spørgsmål er jævnligt oppe, sidst den 22.11

http://www.kandu.dk/Spg142131.aspx

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-01-10 22:48

Hej smuller.
Citat
mener jeg selvfølgelig- nogen der er gang i, men bare ikke afsluttet.

Pas på hvad du skriver.
Du risikerer at få en over næsen for det som jeg fik.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-10 22:55

Og også her, så som du kan se, er spørgsmålet her et par gange om året

http://www.kandu.dk/Spg133831.aspx

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-01-10 23:01

Du har ret i at næsten ingen i disse dage afslutter deres spørgsmål. Men vent til den første i måneden. Eller søndag aften, det plejer at være de tidspunkter hvor folk rydder op. Også her på Kandu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-10 23:05

mutter er ude med kost og spand allerede, der er da lang tid til forårs rengøringen
det var det svar som piaskov accepterede, så hit med pointene fordi jeg har været så kreativ at kopiere et indlæg fra piaskovs spørgsmål
min statistik er pæn og ryddelig som alt jeg rører ved

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-10 23:10

godt jeg fandt linket til dig hva

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-10 23:19

Nemlig jeg er i stødet lige nu har lige overlevet en hel uge på dagskift

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-10 23:20

Citat
Nemlig jeg er i stødet lige nu

Det er forårsrengøring vi snakker om ik'

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-10 23:25

Nu er kategorien jo småsnak så lad os holde os til det uhøjtidelige og ikke snakke rengøringer eller andet surt

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-01-10 23:25

Citat
--------------------------------------------------------------------------------

Du har ret i at næsten ingen i disse dage afslutter deres spørgsmål. Men vent til den første i måneden. Eller søndag aften, det plejer at være de tidspunkter hvor folk rydder op. Også her på Kandu

Ok- Jeg er ellers ikke meget for rengøring og kost og spand, det var ikke derfor jeg rejste spørgsmålet.

Det var bare fordi, jeg "sys" det var ekstraordinært anderledes end det plejer.
og som sagt - det ku´være fordi jeg er i de kategorier, som ikke er "inn" for tiden

Jeg er selv ikke været aktiv i ret mange tråde, da jeg ikke lige har kompetencen indenfor det der er blevet spurgt om- så det kan også bare være fordi, jeg "sys" det var lidt kedeligt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-01-10 23:26

O.V.N.

Citat
så hit med pointene fordi jeg har været så kreativ at kopiere et indlæg fra piaskovs spørgsmål

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-10 23:28

Så så tøzer det er vist over jeres sengetid

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-01-10 23:28

Citat
Jeg er selv ikke været aktiv i ret mange tråde

ja ja det var ikke ret smart formuleret

RETTELSE:
jeg har ikke selv været aktiv i ret mange tråde

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-01-10 23:29

Citat
Så så tøzer det er vist over jeres sengetid

selv tøz

Kommentar
Fra : pbs1

Dato : 15-01-10 23:30

Citat
selv tøz

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-10 23:31

hva' så o.v.n tror du ikke det bliver lidt kedeligt for dig, at sidde der og snakke med dig selv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-10 23:32

Og så lige en undskyldning til smuller54, men Nordsted1 og piaskov skal holdes i stramme tøjler, og have en kort snor, derfor mine mange indlæg

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-01-10 23:37

O.V.N.

Citat
men Nordsted1 og piaskov skal holdes i stramme tøjler

MERE

Jeg syntes du tager dig nogle friheder .

Camilla har også sørget for jeg har været i kort snor i dag.
Har lavet en bunke bolledej til i morgen.
Skal bage til hendes fødselsdags eftermiddag.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-01-10 23:39

Citat
Og så lige en undskyldning til smuller54, men Nordsted1 og piaskov skal holdes i stramme tøjler, og have en kort snor, derfor mine mange indlæg

næh - de ska´ ej- glæder mig til en laaaaaaaang tråd- altså lange tøjler- plejer at virke på hestene- de galopppppppperer afsted og det er så flot

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-10 23:40

Det har allerede hjulpet at smuller54 skrev spørgsmålet, jeg har lige fået to svar accepteret inden for den sidste time
og så lidt mere misbrug: Tillykke med datteren piaskov havde hun udgangs tilladelse fra spjældet nu det var hendes fødselsdag?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 50 point
Dato : 15-01-10 23:42

Citat
Tillykke med datteren piaskov havde hun udgangs tilladelse fra spjældet nu det var hendes fødselsdag?

Ja det havde hun ...heldigvis.
Det var nu i søndags hun rundede det første 1/4 århundrede.
Tiden går altså hurtigt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-01-10 23:42

Citat
Det har allerede hjulpet at smuller54 skrev spørgsmålet, jeg har lige fået to svar accepteret inden for den sidste time

vil det sige du overtager "kost og spand " ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-01-10 23:44

Citat
vil det sige du overtager "kost og spand " ???

Tror jeg næppe o.v.n. gør.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-01-10 23:45

Piaskov.
Tillykke med datteren-

godt du har en god opskrift på boller nu

håber du har et stort køleskab, ellers så flamingokasser i skuret

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-01-10 23:46

Smuller ...nu ikke misforstå noget her.
Min/vores datter er fængselsbetjent .

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-01-10 23:48

Citat
godt du har en god opskrift på boller nu

Ja tak det har jeg da.

Og ovnen bliver tændt kl. ca. 9 i morgen ...........tror jeg

Og tak for fra jer begge 2.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-01-10 23:48

Citat
Smuller ...nu ikke misforstå noget her.
Min/vores datter er fængselsbetjent

Det har jeg opfattet for længe siden.

Men fødselsdag har hun vel alligevel ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-01-10 23:50

Joo smuller det har hun da.
Godt nok i søndags men hun slipper ikke for at gi' kaffen alligevel.
Kæresten laver lagkage til hende.
Så det bliver hyggeligt at komme derind.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-10 23:51

Citat
stramme tøjler, og have en kort snor

Både og, hold da helt op, du skal da være helt sikker hva'

Skal du så have både livrem og seler

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-01-10 23:53

Citat
Skal du så have både livrem og seler

Tror jeg o.v.n har i forvejen.
Men selerne er sq da lavet af selvbindergarn

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-01-10 23:54

Citat
Kæresten laver lagkage til hende.

måske der kommer en opskrift

elsker opskrifter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-10 23:58

Citat
IOg ovnen bliver tændt kl. ca. 9 i morgen
måske piaskov har det som bageren der bager franskbrød om natten og boller om dagen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-01-10 23:59

Citat
Men selerne er sq da lavet af selvbindergarn

ok- det vil jeg gerne se.

og hvis jeg gætter ret- økologiske seler.

Jeg har godt nok meget pileflet i haven, men det er lidt for stift til seler, men skal snart ud og skære de der pil, hvis jeg kan trodse sneen - "sys" det er lidt træls lige nu.

Og vinen, skal også skæres.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-01-10 00:00

Skulle næsten tro du kender mig o.v.n.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-10 00:01

Tillykke med datten piaskov

Citat
Og vinen, skal også skæres

Har du glemt vinen ude i frostvejret... jow tak, jeg vil gerne have en skive vin

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-01-10 00:06

Citat
Tillykke med datten piaskov

Takker nordsted.

Nu vil jeg kravle på 1. sal og nærstudere min dyne.
Tror den trænger til at blive vendt en gang eller 2.
Derudover vil jeg se på mine øjenlåg fra den indvendige side.
Kan i sove godt.
Vi ses liiiige pludselig.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-01-10 00:07

Citat
Har du glemt vinen ude i frostvejret... jow tak, jeg vil gerne have en skive vin

hva´var det nu lige vi kom fra

ingen aktivitet og manglende svar og respons i trådende - det var åbenbart en misforståelse fra min side- her går det da OK

og vinen min kære -den gror og den skal forkortes 1/3 del af det den er vokset fra foregående år, og hvis jeg holdt mig til det, ville den være i bunden af haven - som er 70 meter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-10 00:08

Smuller kender du lagkagefyldet lavet af flødeskum, hvor man vender lige så forsigtigt, smeltet nougat... det er fadme hofteguf

Eller hvor du tager bundende af flødebollerne og klasker dem på en lagkagebund, og dernæst kommer kagecrem over.. den er nu også fedende

Jeg ææælsker alt der fedende umorals og forbudt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-10 00:09

piaskov,det er det vi kalder at se fjernsyn - uden reklamer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-10 00:11

Altså smuller, skal det dersens beskæres om vinteren??

Går der så ikke frost i det resterende, så du kan risikerer at det går ud??

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-01-10 00:12

Citat
Smuller kender du lagkagefyldet lavet af flødeskum, hvor man vender lige så forsigtigt, smeltet nougat... det er fadme hofteguf

Jeg er jo ikke til den søde tand, desværre.

Noget som måske kunne give mig lyst til at spise dessert, er rabarberkompot serveret med makroner og flødeskum

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-10 00:15

Nåå du skrev jo ellers

Citat
måske der kommer en opskrift

Citat
rabarberkompot serveret med makroner og flødeskum

Jeg tror da også det vil være godt med nogle mandler i??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-10 00:16

Prøv at skifte makronerne ud med sukkerristede havregryn smuller54 det er guf til rabarber

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-01-10 00:17

Citat
Altså smuller, skal det dersens beskæres om vinteren??

Ja, vinen skal bekæres i januar/februar- lidt atypisk i år med den frost.

Men hvis du venter for længe vil der ske det, at grenene afgiver en masse saft. Eks. hvis du venter til foråret.
Det er ikke godt for den næste høst og f.... irriterende hvis man har siddepladser nedenunder, for så drypper det uafladeligt.

Og pilen, det er godt at skære den i jan. feb. for så er der gode betingelser for næste skud. Og de afskårne bliver rigtig flotte, fordi de skæres inden de sætter nye skud.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-10 00:21

Så blev jeg det klogere på pil og vin.............kender kun til kastanjevin, som ikke kan´bruges til noget fornuftigt... hva er det for en vin du har??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-10 00:26

o.v.n

Citat
har lige overlevet en hel uge på dagskift

Hvordan gik det så, du lød som om du troede du ville dø af at skulle så tidligt op....dygtig dreng, du overlevede

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-10 00:26

Nå for pokker, nu er smuller måske gået ud til vin og pil

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-01-10 00:34

Citat
Nå for pokker, nu er smuller måske gået ud til vin og pil

åhhh måske lidt svært med at "multi taske" som visse andre

Citat
hva er det for en vin du har??

jeg har en ganske alm. frilandsvin, som gror op ad en mur for ende af et skur og henover en lille siddeplads, som jeg selv har lavet et espalier henover.
oggggg. navnet ??? ved det ikke. den er kernefri, enormt aktiv og skal først høstes i oktober eller når den nærmest falder af- af sig selv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-10 00:37

Kernefri, mums det er de bedste sys jeg

Her i Nordsjælland er der vinmarker, gad vide om de klarer frosten?? i det hele taget sys jeg det er pudsigt at se vinmarker i Danmark, man tror det kun er sydpå, men der kommer da vist flere og flere til

Nå nu ser o.v.n vist også fjernsyn uden reklamer.. og det var ham der ville putte os i seng

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-01-10 00:57

Ja, se bare som en tråd kan udvikle sig

Jeg var egentlig interesseret i om det var atypisk at der er så mange tråde igang ? og som ikke blev afsluttet, eller om det bare var fordi jeg havde nogle katogorier, som ikke var lige umiddelbart til at afsluttte.

og det var ikke fordi jeg ville være politibetjent eller sådan noget-
en ganske almindelig undren.

og så blev tråden en helt anden , og det synes jeg jo er hyggeligt.

men måske jeg vil oprette en ny tråd til dette.

mvh Smuller54

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 16-01-10 01:25

Tak for svaret piaskov.

og for at fejre datteren

var svært at afslutte tråden anderledes
tak for de mange gode indlæg, men jeg må nok oprette en anden tråd, hvis vores alm. smalltalk skal fortsætte.

og kære o.v.n du kan ikke få point for bare at gentage dine svar

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-01-10 09:05

pyh for en gang hyggelæsning uden grimme ord, blot de rene dejligheder.
og dette indlæg har jeg købt mig til, så noget skulle jeg jo gøre mig bemærket med.
en god dag til jer (og mig tihii)
aase

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 16-01-10 09:38

Da jeg også har købt indlægget vil kommentaren være - "hygge nykke" - herligt. Kan lige så godt skrive noget, nu da jeg er her alligevel.

zorto

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-01-10 10:13

Takker smuller.
SÅ ER DER FRISKBAGTE BOLLER HERNEDE

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-10 10:29

Men bollerne når at blive gamle inden smuller kan nå frem... hun får jo ikke mail til tråden, når hun har lukket den

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-01-10 12:26

tænk, det troede jeg i min enfold??
er det så bare "trådføreren" som blot får gavn af returpoint?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-01-10 12:42

he he, når man får returpoint, kan man jo ikk´ la´vær´med lige at kigge

så derfor har jeg fået de sidste hygge bemærkninger med

Godt det gik fint med bollerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-10 13:04

Hø smuller, du får kun returpoint til du har fået "refunderet" halvdelen af dine udlovede point, så du kan gå glip af mange kommentarer, og jeg som har købt tråden en gang, ser du ikke som returpoint mere end en gang

I andre kunne da også skrive til kandu, og gøre opmærksom på problemet, jo flere der gør det jo bedre, så reagerere de måske

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 16-01-10 14:13

Er det boller fra Koberg?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-01-10 14:46

det smuldrer hos kohberg , åh så sjov hun er, det er nok fordi jeg endelig tog mig sammen til at lave appelsinmarmelade (de trængte til at blive brugt) og jeg gjorde brug af min egen opfindelse. himmelsk. kom et par små citrusfrugter i. desværre glemt navnet, men i retning a calan.... ikke lime. de ER spiselige, undersøgte det først på nettet.
ud og røre.
aase
mon ikke det passer fint nede hos piaskov?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-01-10 19:50

hva´så aasenissum

Noget du vil dele med os andre ??

hva med et lille tip ??

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-01-10 20:58

mht. til det der calan....et eller andet?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-01-10 21:59

Citat
Er det boller fra Koberg?

Niks putte.
Det er skam hjemmebagte.
Dejen blev i aftes lavet med en kærlig hånd.
De har stået og hævet i nat et køligt sted.
Blev med varsomhed taget ind på køkkenbordet i morges...følsomt formet og efterhævede mens jeg fik morgenkaffe.
Bagt efter alle kunstens regler og fortæret i eftermiddags med kaffe og lagkage til.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-01-10 22:25

mine boller efter samme opskrift, ligger i køleskabet temmelig flade i betrækket. så flade, at de nærmest ikke kan deles/flækkes. forestiller mig at gæren måske ikke var helt opdateret. det skal prøves igen med frisk gær, da de er dejligt nemme at lave.
leder stadig efter navnet og selv om du smuller gerne vil høre mere (det kommer til dig, når du mindst venter der), så tror jeg ikke at der er det store publikum til sådan en særhed. som et tip, mener jeg.
jeg er vist på vej til - natnat

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-01-10 23:23

Nat nat til dig aase.
Og prøv så med frisk gær.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-10 23:38

Aase, så lad dog være med at flække bollerne, men brug dem som de er

Man (jeg) kommer da også nemt til at skærer sig i fingrene med sådan en flad bolle

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-01-10 05:28

men de er da noget så sunde. og de bliver spist, som de er. svigesønnen er meget med på den. han delte dem omhyggeligt, og spiste 8 halve med pålæg.
så smullerdear, sig navnet: calamondin.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-01-10 05:29

høh, se bare : svigesønnen. men er det først på dagen eller hvad?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 10:12

aasenissum... jeg siger nu også svigersøn og svigerdatter, selv om de "bare" bor sammen (med mine unger må jeg vist lige tilføje), så du ikke tror at svigersønnen bor sammen med svigerdatteren

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-01-10 11:37

nordsted1... du har vist ikke set, at jeg kom til at skrive SVIGEsønnen

er du der endnu lille skattratterat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 11:41

He he aasenissum... nej det så jeg ikke du havde skrevet

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 15:50

Hold da helt fast- troede spørgsmålet var lukket

Jamen som I dog knævrer

Citat
calamondin.

det har jeg dog aldrig hørt om før. Det lyder spændende.

Men selvom jeg ikke selv har en sød tand, får jeg dog gæster indimellem

Men det var lige den der lagkage med smeltet nougat og flødeskum - Nordsteds hofteguf- den er måske lige i overkanten

Nå- nu ved jeg jo ikke om I får mails på nye indlæg, jeg får jo ikke. Men jeg kan jo efter Nordsted har fortalt mig at der var nye indlæg- se på tallet at det stiger -

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 16:15

Citat
se på tallet at det stiger -

Og det vil det sikkert blive ved med lidt endnu.

Jeg har i dag fået frisk torskerogn som er kogt og røget i vores røgovn.
Billeder er taget og jeg laver en hygge/mad tråd lidt senere når jeg gider sætte billederne ind.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 16:18

Citat
Jeg har i dag fået frisk torskerogn som er kogt og røget i vores røgovn.

nu sidder jeg her og savler og bliver frygtelig sulten-

må lige i køleskabet inden aftensmaden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 16:26

Jeg tror da også lige jeg har noget chokolademousse, med masser af chololadestykker i, jeg bliver nød til at få udryddet

Vi andre bliver ved med at få mails øv bøv for dig

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 17:04

Citat
Vi andre bliver ved med at få mails øv bøv for dig

Smuller...din eneste redning her er at blive ved med at tjekke om der er liv i tråden

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 17:12

Citat
Smuller...din eneste redning her er at blive ved med at tjekke om der er liv i tråden

Ja, hold da op- det er rent overarbejde

uretfærdigt,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 17:18

(og du kan ikke engang gøre noget ved det) og dog, skriv til kandu, og be' om at de ændrer det, så du kan få mail, så du ikke behøver at tjekke

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-01-10 19:06

Citat
skriv til kandu, og be' om at de ændrer det

og det er hermed gjort

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-10 19:21

Nu har jeg snart gjort opmærksom på problemet så mange gange, og bedt andre om at gøre det, sammen, håber det snart bliver ændret

Så går vi til torskerogn's tråden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-01-10 19:43

Citat
Så går vi til torskerogn's tråden

Ok så får du fred her smuller

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-01-10 23:17

I glemte at tage mig i ed.

jeg var i byen med en guffebroccoli tærte, ja jeg havde den ikke under armen.
men vi spiste den hos genboen i skøn samdrægtighed.
ku' I så ta' og hygge jer, gonat

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-01-10 10:46

Citat
I glemte at tage mig i ed.

Nååå ja Aase....men du er da hjertelig velkommen her .
http://www.kandu.dk/spg144087.aspx

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 18-01-10 20:01

smuller54

Angående din konstatering i din hyggelige tråd, ja så er det rigtigt, at der er mange spørgsmål som ikke bliver afsluttet, selv om de, tilsyneladende, er blevet besvaret fint. Taler ikke kun om de spørgsmål, jeg selv har været med i, men generelt. Og det er vist nok også en helt generel ting. Ikke kun nu. Hvorfor man ikke kan se at få afsluttet ved kun spørgerne. Nåh, men det er jo også lige fedt, for det bliver vist aldrig anderledes, så fred med det, ikke? Kan nu alligevel ikke forstå at folk spørger og så gider de ikke lukke af igen, men sådan er livet ...

Har ingen opskrifter at deltage med i denne hygge nygge tråd. Jo - Men jeres er sikkert meget bedre ...

Zorto