/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vaskemaskine står uopvarmet
Fra : kraller
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 14-01-10 17:10

Kort og godt:
Har det indvirkning på en vaskemaskine om den står koldt eller varmt??
Min står i et meget koldt, dog frostfrit vaskerum, og den driller - vil ikke køre videre halvt inde i programmet, skal hjælpes videre med knappen, maskinen er 10 år, men har ikke været brugt de sidste 6-7 år, nærmest som ny.......

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 14-01-10 18:20

Hej.
Det burde ikke have indvirkning på maskinen at den står koldt, så længe det er frostfrit.
Jeg kunne bedre forestille mig, at der kan være dannet noget ir eller anden belægning inde
i programvælgeren under den lange tid den ikke har været i brug - især hvis den også har stået
koldt og måske fugtigt i alle disse år.
Du kan prøve at dreje programvælgeren helt rundt en del gange - du kunne prøve at give den en gang kontaktspray evt. i lighed med denne:

http://www.elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=32118

lade det virke en tid og så massere din kontakt nogle gange - d.v.s. dreje den rundt nogle gange.

Som du beskriver det, tror jeg på gode chancer for at den så kører igen ....

held og lykke med det

hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-01-10 19:04

Citat
vil ikke køre videre halvt inde i programmet, skal hjælpes videre med knappen,

Øøøøhhh....en AEG ?????

Nej, spøg til side, det kan alle vaskemaskiner sikkert finde på, men AEG-maskiner er "verdensmestre" i at gå i stykker i programvælgeren og så laver den det nummer du fortæller.....fandme surt hvis man glemmer det og maskinen står og kører hele natten....så får tøjet sådan et underligt udseende = ødelagt.

Nej hvis maskinen står frostfrit har det ikke noget at sige, det er en fejl på maskinen...og de fleste vil nok mene, at det ikke kan betale sig at koste på en 1+ år gammel sag

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-01-10 19:09

Citat
1+ år gammel sag

Skal selvfølgelig være "10 år gammel sag"

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 14-01-10 19:37

Helt enig med dova
Citat
at det ikke kan betale sig at koste på en 1o år gammel sag

mit råd var også ment som et billigt forsøg - det kan næppe blive værre

hvis ikke det kan hjælpe, så kan det sikkert ikke svare sig, at gøre andet end
at skifte ud - desværre

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 15-01-10 00:40

Det kunne jo være rart at vide hvad det er for en vaskmaskine??????

Kommentar
Fra : kraller

Dato : 16-01-10 18:34

det er en zanussi
er ved at teste om "massage" af knappen hjælper, jeg er ned på eet punkt hvor den går fast, så det går fremad , mere update følger når jeg har prøvet flere vaske....