/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
adapter
Fra : rammstine33
Vist : 5017 gange
170 point
Dato : 13-01-10 12:38

Hej alle her på kandu!!

Jeg skal ud og rejse gennem Europa. Turen kommer gå gennem Tyskland, Italien og Østrig. Mit spøgrsmål er nu om man i nogen af disse lande har brug for en adapter, og i så fald i hvilke?? Det skal måske siges jeg ikke skal bo på hotel men på vandrerhjem eller campingpladser.

Vh Rammstine

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 12:50

På campingpladserne behøver du ikke en adapter, hvis du skal bruge strøm på de offentlige toiletter på pladserne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 12:59

Når det ikke er nødvendigt på campingpladserne, kan jeg ikke forestille mig at det er nødvendigt med en adaptor nogle af de andre steder heller, det er jo turister der kommer alle de nævnte steder

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-01-10 13:10

Nej, dine stik virker alle steder... God tur

Kommentar
Fra : shazrd

Dato : 13-01-10 13:17

du skal bruge 3en adaptor i tyskland

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-10 13:20

shazrd... er du helt sikker på det, jeg har været i Tyskland flere gange, så sent som i august, hvor jeg var på flere campingpladser, hvor jeg ikke skulle bruge adapter i toiletbygningerne??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 170 point
Dato : 13-01-10 13:56

Endnu en der får svar vedr. Tyskland

http://dindebat.dk/sporge-jorgen/641516-skal-jeg-bruge-en-adapter-til-mine-elartikler-i-tyskland.html

Og så står der sgu dette på google

Citat
I Italien bruges 220 volt vekselstrøm. Stikkontakterne kan være anderledes end i dit hjemland, og du skal måske anskaffe en adapter

Og på denne adaptor er der også nævnt Italien... så det afhænger åbenbart af hvor i Italien du skal (da jeg var på camping nær Venedig, brugte jeg ikke adapter, men de koster ikke alverden)

http://www.nierle3.com/dk/artikel/5915/Rejse_Stik_Adapter_med_beskyttelses_kontakt_sokkel.html

Kommentar
Fra : PeterLauridsen

Dato : 13-01-10 14:47

Her er fortegnelse over elstik i hele verden:
http://www.kropla.com/electric2.htm

Godkendelse af svar
Fra : rammstine33

Dato : 13-01-10 15:09

Tak for svaret Nordsted1.

Nej de koster ikke alverden, så køber nok en adapter med...just in case. før eller siden skal jeg nok få den brugt.

Vh Rammstine