/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Firewall
Fra : PrivateDK
Vist : 732 gange
100 point
Dato : 12-01-10 13:23

Jeg har købt en virusscanner med indbygget firewall, derfor har jeg deaktiveret min windows firewall i Vista,
Jeg var ved at installere et spil, under installationen popper Windows firewallen op og spørger om spillet skal have adgang til nettet??
Slår man ikke firewall'en fra når man slår den fra?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 12-01-10 13:32

Microsoft vil helst have at vi bruger deres firewall, så når du slår den fra, så kan den ikke lide det. Det skal du bare tage med godt humør. At du har en anden firewall er godt for den beskytter bedre end windows egen. For spammerne sender flest ting forbi windows firewall.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-10 13:51

der er forskel på at deaktivere og slå fra - men konflikter windows firewall ikke med den anden du har installeret så vær dog glad til - den har åbenbart været kvikkere end den nye

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-01-10 20:02

når man i firewallen giver et bestemt program adgang til nettet, slår man ikke firewallen fra. Det er kun for det pågældende program ( dit spil) den ikke vil blokere. Hvis der er noget ondsindet i spillet kan det åbne op for meget skidt. du skal kun give spillet adgang, hvis du har tillid til det og der er en grund til at det skal have internetadgang. Hvis du har downloadet spillet fra en ukendt skal du ikke give det adgang. Dratisspil er en meget brugt måde til at smugle trojanske heste ind.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 12-01-10 20:22

Det er et købt spil fra EA games, så jeg har ikke de store betænkligheder til det.
Jeg troede bare at når jeg gik ind i kontrol panelet under windows firewall og makerer 'slået fra', at den så ikke blandede sig i hvad jeg foretager mig. Jeg har godt tiltro til min Bullguard, og mener at én firewall må være nok.

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 12-01-10 23:57

HÅBER DET VAR DYRT hvis det er AVG, så tror jeg du har købt det for DYRT
eller DU MÅSKE bare skulle have hentet en GRATIS udgave FØRST

En firewall, er den ENESTE og ENESTE sikkerhed du har for indbrud på din PC.
SÅ BARE SLÅ DEN FRA OG GÅ PÅ NETTET MED KONTO-KORT
VIRUS-PROGRAMMER, fortæller dig KUN, at du har noget der måsker er FARLIGT,
og som regelt bliver det SLETTET ØJEBLIKKELIGT.

lollllll

Citat
under installationen popper Windows firewallen op og spørger om spillet skal have adgang til nettet??

Den kan du roligt slå fra, da den ALTID kommer i konflikt med dine andre virus-programmer.

Start/
kontrolpanel
firewall.

Men husk at din sikkerhed IKKE er større end du selv TILLADER
Kan du ikke komme gennem denne LILLE test, så er du PÅ`n
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

http://www.google.dk/search?hl=da&q=siw&meta=&aq=f&oq=
Fortæller lidt om din PC sikkerhed osv

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 13-01-10 02:00

Fin lille gruk du fik skrevet der Piet Hein.
Læs lige det indlæg jeg havde skrevet før dit.
Jeg stoler mere på min Bullguard firewall end på min Windows firewall.
Er 100% sikker på at der er flere hits der er konstrueret til at bryde Windows firewall end nogen anden.

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 13-01-10 13:21

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-01-10 13:53

Selv tak